استاندار تهران:

ارائه پیشنهاد دو روز تعطیلی تهران به هیئت دولت/ نظارت بر محدودیت های ناشی از آلودگی هوا تشدید می شود

۱۳۹۹/۱۰/۱۳ - ۱۲:۴۲:۵۰
کد خبر: ۱۱۱۳۷۵۱
ارائه پیشنهاد دو روز تعطیلی تهران به هیئت دولت/ نظارت بر محدودیت های ناشی از آلودگی هوا تشدید می شود
استاندار تهران با اشاره به تشدید نظارت بر محدودیت های ناشی از آلودگی هوا از ارائه پیشنهاد دو روز تعطیلی تهران به هیئت دولت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ انوشیروان محسنی بندپی در کارگروه اضطراری آلودگی هوا با اشاره به اینکه تمامی اقدامات قابل انجام برای کاهش عوامل خطر ناشی از آلودگی هوا در این دو هفته انجام گرفته اظهار داشت: عدم استفاده از سوخت مازوت در تمام صنایع و نیروگاه های استان محقق شده و بعضا نیروگاه ها و صنایع از گاز یا سوخت مایع گازوییل البته اکثرا با استاندار یورو 4 استفاده می کنند.

وی ادامه داد: از دیگر اقدامات ممنوعیت تردد خودوهای دودزا در سطح شهر، توقف خودوها و موتورسیکلت های فاقد معاینه فنی بوده ضمن اینکه اقدامات عمرانی و فعالیت معادن شن و ماسه نیز تا اطلاع ثانوی متوقف شده است.

استاندار تهران تاکید کرد: شرکت گاز استان نظارت مستمری بر دستگاه های اداری به جهت میزان مصرف گاز  و نحوه استفاده از سیستم گرمایشی ادارات دارد.

محسنی بندپی سپس با تاکید بر پیگیری، نظارت و اجرا محدودیت های مربوط به آلودگی هوا گفت: با همه این اقدامات متاسفانه به سبب پایداری هوا، انباشت آلاینده ها را شاهد بودیم و طبق گزارش هواشناسی تا چند روز آینده در سطح استان تداوم پایداری هوا را خواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس تصویب نامه هیئت وزیران در صورت تداوم آلودگی هوا بیش از 48 ساعت و شاخص بالای 150 که ناسالم برای همه گروه ها می باشد باید نسبت به اتخاذ تدابیر سخت تر اقدام کنیم.

استاندار تهران تصریح کرد: طبق گزارش سازمان جهانی بهداشت افزایش غلظت ذرات معلق 10 تا 15 درصد میزان ابتلا و شیوع کرونا را افزایش می دهد، از اینرو باید اقدامات جدی تری دنبال کنیم و پیشنهاد امروز این است که عوامل نظارتی را با جدیت دنبال کنیم و برای حفظ سلامت آحاد جامعه پیشنهاد دو روز تعطیلی برای همه دستگاه های اداری خصوصی و غیره را به هیئت دولت ارائه می دهیم.

 

نظر شما