جلسه ثبت وقایع حیاتی در فرمانداری ورامین برگزار شد

۱۳۹۹/۱۰/۱۷ - ۱۱:۲۳:۲۵
کد خبر: ۱۱۱۶۳۵۱
جلسه ثبت وقایع حیاتی در فرمانداری ورامین برگزار شد
جلسه ثبت وقایع حیاتی به ریاست معاونت سیاسی انتظامی فرمانداری ورامین برگزار شد

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ عباسعلی صفاری در جلسه ستاد ثبت وقایع حیاتی که در محل فرمانداری ورامین برگزار شد اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون، هزار و ۳۵۹ فقره سند ولادت در شهرستان ورامین ثبت شده که از این تعداد، ۸۶.۹ در زمانی قانونی بود. 

وی افزود: در سال ۱۳۹۸ ، تعداد اسناد ولادت ثبت شده در شهرستان ورامین ۲ هزار و ۱۵۵ فقره بود که از این تعداد، ۸۸.۱ درصد در زمان قانونی ثبت شده بود.

رئیس اداره ثبت احوال ورامین گفت: بیشترین فراوانی اسم در پسران متولد شده ورامین شامل امیرعلی، محمد ، علی، امیرحسین و حسین و بیشترین فراوای اسم در دختران متولد شده ورامین شامل فاطمه، زهرا، زینب، هلما و آوا است.

وی تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون، ۸۶۳ فقره فوت در شهرستان ورامین رخ داده که ۷۰.۳۴ درصد در زمانی قانونی ثبت شده است .

وی تعداد فوتی‌های شهرستان در سال گذشته را ۷۸۴ مورد اعلام کرد.

صفاری تأکید کرد: بر اساس قانون، هر گونه رخداد ولادت و فوت باید در بازه زمانی ۱۰ روزه ثبت شود در غیر این صورت، متخلفان به مراجع قضایی ارجاع داده شده و برای آنان مجازات کیفری صادر می‌شود.

وی اظهار داشت: به منظور ثبت وقایع مربوط به ولادت و فوت افراد، دهیاران، آرامستان ها و ببیمارستان‌ها موظفند که به طور منظم آمار دقیق را در اختیار ثبت احوال قرار دهند و در این بین، اعلام وضعیت فوت افراد به ویژه در مناطق روستایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

رئیس ثبت احوال ورامین تاکید کرد: بخشداران و دهیاران موظفند تا در اسرع وقت وقایع فوت و ولادت در سطح روستاها را به ثبت احوال اطلاع دهند.

 

نظر شما