استاندار تهران:

کاهش ۲.۶ درصدی نرخ بیکاری در استان تهران/ نرخ بیکاری فصل پاییز استان تهران به ۶.۸ درصد رسید

۱۳۹۹/۱۰/۲۲ - ۱۰:۲۲:۰۴
کد خبر: ۱۱۱۸۷۸۹
کاهش ۲.۶ درصدی نرخ بیکاری در استان تهران/ نرخ بیکاری فصل پاییز استان تهران به ۶.۸ درصد رسید
استاندار تهران با اشاره به کاهش نرخ بیکاری در استان تهران گفت: نرخ بیکاری فصل پاییز استان تهران ۶.۸ درصد اعلام شده است که نسبت به پاییز سال گذشته ۲.۶ درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ انوشیروان محسنی بندپی با اشاره به اینکه در سومین فصل از سال جاری نیز نرخ بیکاری استان تهران کاهشی شد اظهار داشت: بر اساس آخرین گزارش منتشر شده توسط مرکز آمار ایران نرخ بیکاری فصل پاییز استان تهران ۶.۸ درصد اعلام شده است که نسبت به پاییز سال گذشته که نرخ بیکاری استان ۹.۴ درصد بوده، ۲.۶ درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: با توجه به کاهش پیاپی نرخ بیکاری در سه فصل نخست سال جاری که شرایط کرونا و تحریم های ظالمانه قطعا بر اقتصاد کشور و استان اثرگذار بوده، کاهش نرخ بیکاری قال تقدیر است و پیش بینی می شود که در مجموع در سال جاری نرخ بیکاری استان نسبت به سال گذشته کاهش محسوسی داشته باشد.

استاندار تهران با اشاره به اینکه نرخ بیکاری در کل کشور ۱.۲ درصد نسبت به پاییز سال گذشته کاهش دارد خاطرنشان کرد: نرخ بیکاری استان در فصل تابستان سال جاری نسبت به تابستان سال گذشته ۴.۶ درصد و در فصل بهار امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱.۴ درصد کاهش داشته است که امید است با مجموعه اقدامات در دست اجرا در فصل زمستان نیز شاهد کاهش نرخ بیکاری باشیم.

 

نظر شما