کلاهبرداری با عنوان بالا بردن امنیت پیچ اینستاگرام

۱۳۹۹/۱۰/۲۷ - ۱۰:۲۱:۱۷
کد خبر: ۱۱۲۱۳۵۲
کلاهبرداری با عنوان بالا بردن امنیت پیچ اینستاگرام
رئیس پلیس فتا شرق استان تهران از دستگیری مجرم سایبری که با سوءاستفاده از اعتماد کاربران اقدام به کلاهبرداری 690 میلیون ریالی کرده بود، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ سرهنگ رضا ملوکی، رئیس پلیس فتا شرق استان تهران درتشریح این خبر اعلام کرد: در پی مراجعه حضوری یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی ناشناس پس از ایجاد دسترسی غیرمجاز به حساب کاربری‌اش در شبکه اجتماعی اینستاگرام، برای مخاطبین وی پیامی مبنی بر درخواست پول ارسال کرده است، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی ادامه داد: تیمی از کارشناسان این پلیس تحقیقات خود را آغاز کردند و در پی این اقدامات پلیسی مشخص شد که شاکیه در پی مشاهده تبلیغات افزایش امنیت حساب کاربری اینستاگرام در فضای مجازی و در پی اعتماد بیجا به این گونه تبلیغات، اطلاعات ورود به حساب کاربری خود را در اختیار فردی ناشناس قرار می‌دهد؛ در نتیجه این فرد ناشناس اقدام به تغییر تنظیمات حساب کاربری کرده و از طرف شاکیه برای مخاطبین او پیامی با مضامین درخواست واریز پول، ارسال کرده است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: بعد از اقدامات تخصصی و فنی‌مهندسی تیم کارشناسان پلیس فتا متهم مورد شناسایی قرار گرفت و با کسب دستور از مقام محترم قضائی در مخفیگاهش دستگیر شد و برای ادامه تحقیقات به پلیس فتا انتقال داده شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی اموال کلاهبرداری شده را 690 میلیون ریال برآورد کرده‌اند، افزود: متهم پرونده در بازجویی اولیه اظهار داشت با انتشار تبلیغ افزایش امنیت حساب کاربری در فضای مجازی و جلب اعتماد افراد، اقدام به ایجاد دسترسی به حساب کاربری می کرده است.

رییس پلیس فتا شرق استان تهران ضمن بیان اینکه پس از تکمیل تحقیقات، متهم به همراه 20 نفر از شاکیان به دادسرای عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان ورامین اعزام شده است، از کاربران خواست: تنظیمات امنیتی نرم افزارهای شبکه اجتماعی خود را با دقت بررسی کنند و در حفظ و نگهداری حریم خصوصی خود با جدیت و حساسیت بیشتری کوشا باشند.

سرهنگ رضا ملوکی خاطر نشان کرد : شهروندان در صورت مشاهده موارد مشکوک جهت ثبت گزارش می‌توانند از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir اقدام کنند .

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز