کلاهبرداری با چک جعلی بین بانکی از فروشندگان کالا در سایت های فروش کالا

۱۳۹۹/۱۰/۲۹ - ۱۱:۳۷:۳۴
کد خبر: ۱۱۲۲۱۹۵
کلاهبرداری با چک جعلی بین بانکی از فروشندگان کالا در سایت های فروش کالا
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی غرب استان تهران، از دستگیری کلاهبردارانی که با استفاده از چک های جعلی بین بانکی از فروشندگان کالا در سایت های دیوار و شیپور کلاهبرداری می کردند، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ سرهنگ "بهروز کریمخانی" در گفت و گویی با اعلام این خبر اظهار کرد: در هفته های اخیر با شکایت هایی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری افردی از آنان، تیمی از کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری این پلیس تحقیقات تخصصی خود را برای بررسی موضوع آغاز کردند.

وی بیان کرد: در تحقیقات انجام شده از شاکیان پرونده مشخص شد که این افراد خودرو های خود را در سایت دیوار جهت فروش قرار داده بودند، که دو نفر بعد از مراجعه حضوری و خرید خودرو، با ارائه چک جعلی بین بانکی، از آنان کلاهبرداری کرده است.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی غرب استان تهران ادامه داد: ماموران پلیس آگاهی با  اقدامات تخصصی، دو نفر کلاهبردار  را شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه حین تردد در امیریه شهرستان شهریار دستگیر کردند.

سرهنگ کریم خانی تصریح کرد: متهمان در بازجویی های پلیسی اعتراف کردند افرادی که قصد فروش خودرو در سایت های دیوار و شیپور را داشتند شناسایی و طی تماس با آنها خود را متقاضی خرید معرفی و پس از حضور در محل انجام معامله با ارائه چک جعلی بین بانکی خودرو را خریداری کرده و در شبکه های مجازی آگهی نموده و آن را می فروختند.

این مقام انتظامی با اشاره به این که تا الان 10 از شکات، متهمان را شناسایی کردند،خاطر نشان کرد: در تکمیل تحقیقات پلیس، متهمان دستگیر شده به مرجع قضائی معرفی و روانه زندان شدند و از آنجایی که احتمال موارد مشابه مجرمانه از سوی این افراد متصور می باشد، شهروندانی که بدین شکل از آنان کلاهبرداری شده، می توانند برای پیگیری به پلیس آگاهی غرب استان تهران مراجعه داشته باشند.

 

نظر شما