روند ادامه دار غربالگری بینایی کودکان سه تا شش سال

۱۳۹۹/۱۰/۳۰ - ۰۸:۲۱:۴۶
کد خبر: ۱۱۲۲۶۱۶
روند ادامه دار غربالگری بینایی کودکان سه تا شش سال
رئیس اداره بهزیستی شهرستان ورامین از ادامه غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال که از اواسط تیرماه سال جاری آغاز شده بود خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ اعظم هراتی با بیان این مطلب، اظهار داشت: این غربالگری تا پایان بهمن ماه با رعایت شیوه نامه های بهداشتی ادامه دارد.

هراتی با بیان اینکه تاکنون بیش از ده هزار نفر از کودکان شهرستان مورد سنجش بینایی قرار گرفته اند، افزود: این کار در پایگاه‌های دائمی سنجش بینایی در تمامی نقاط شهرستان با دستگاه غربالگر بینایی در حال  انجام  است.

 وی تصریح کرد: پایگاه های سنجش بینایی شهرستان ورامین در مسجد مهدیه کارخانه قند در صبح روزهای شنبه بین ساعات نه تا دوازده، زینبیه مسجدارشاد در امرآباد عصر روزهای شنبه بین ساعات چهار تا شش، مسجد جامع خیرآباد صبح های پنج شنبه بین ساعات نه تا دوازده و در شهر جوادآباد در مسجد امام رضا(ع) از 29 دیماه الی 8 بهمن ماه آماده انجام غربالگری بینایی کودکان ورامینی هستند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان ورامین در پایان از والدین گرامی درخواست داشت به منظور پیشگیری از تنبلی چشم کودکان 3 تا 6 سال فرزندان دلبند خود با در دست داشتن شناسنامه به پایگاه های سنجش بینایی شهرستان ورامین ببرند و بیان داشت: هدف ازانجام این طرح، پیشگیری با معلولیت هاست وچنانچه این اختلال به موقع شناسایی و درمان شود طول درمان کوتاه تر است اما اگر بعد از ۹ سالگی تشخیص داده شود قابل درمان نیست و حسرت این روزها را باید خورد.

 

نظر شما