شهردار قدس خبر داد:

آغاز عملیات انتقال پساب تصفیه خانه فاضلاب جهت آبیاری فضای سبز

۱۳۹۹/۱۱/۰۱ - ۱۲:۲۱:۲۶
کد خبر: ۱۱۲۳۵۱۸
آغاز عملیات انتقال پساب تصفیه خانه فاضلاب جهت آبیاری فضای سبز
شهردار قدس از شروع اجرای عملیات انتقال پساب تصفیه خانه فاضلاب جهت آبیاری فضای سبز سطح شهر خبر داد و گفت: این پروژه به طول ۴ کیلومتر در اوایل سال آینده به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ مهندس مسعود مختاری با اشاره  به اهمیت فضای سبز در توسعه پایدار شهری گفت: فضاهای سبز از مهم ترین و ضروری ترین عناصر زیستی شهرها محسوب می شود که پایین بودن سرانه این زیرساخت می تواند اختلالات جدی در حیات شهرها به وجود آورد.

وی به رشد بیش از ۴۰ درصدی سرانه فضای سبز شهر قدس در دوره پنجم مدیریت شهری اشاره کرد و افزود: از سوی دیگر، توسعه فضای سبز نیازمند نگهداری اصولی و مداوم است که می بایست در این راستا اهمیت آبیاری فضای سبز را در نظر گرفت. بر همین اساس نیز ایجاد شبکه آبیاری فضای سبز در سراسر شهر در دستور کار قرار گرفت.

شهردار قدس در ادامه بیان داشت: با توجه به مشکل کمبود منابع آبی در کشور یکی از راهکارهای غلبه بر این مشکل، استفاده از پساب تصفیه‌شده فاضلاب مطابق با استاندارد محیط زیست در تامین آب مورد نیاز برای آبیاری فضای سبز است.

مهندس مختاری خاطرنشان کرد: در همین راستا پروژه ای با هدف انتقال آب از تصفیه خانه فاضلاب جهت آبیاری فضای سبز سطح شهر کلید خورده است.

وی در تشریح جزییات این پروژه افزود: عملیات انتقال آب از طریق لوله ای به قطر 315 میلیمتر و به طول تقریبی 4 کیلومتر  که از مقابل تصفیه خانه اداره آب و فاضلاب کمربندی شهریار  شروع و در پارک آبشن پایان می یابد صورت می گیرد.

شهردار قدس در پایان یاد آور شد: پروژه مذکور با برآورد کلی 8میلیارد ریال در مرحله حفاری می باشد و سعی بر این است که در فروردین ماه سال آینده به بهره برداری برسد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز