مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران :

تفاهم نامه با آستان قدس رضوی باعث افزایش ابعاد روحی و روانی در ورزشکاران و جوانان خواهد شد

۱۳۹۹/۱۱/۰۲ - ۰۷:۴۲:۰۸
کد خبر: ۱۱۲۳۹۳۱
تفاهم نامه با آستان قدس رضوی باعث افزایش ابعاد روحی و روانی در ورزشکاران و جوانان خواهد شد
نصرالله پریچهره مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران در حاشیه مراسم امضاء تفاهم نامه با دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در تهران گفت، انعقاد این تفاهم نامه می تواند زمینه افزایش ابعاد روحی و روانی در ورزشکاران و جوانان فراهم کند.

به گزارش خبرگزاری برنا، تفاهم نامه همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان تهران و دفتر آستان قدس رضوی در استان تهران با هدف پرورش و تربیت نسل جوان، تعامل با قهرمانان، تیم‌های ورزشی و ترویج فرهنگ رضوی با استفاده از پتانسیل‌های موجود به امضا رسید.

در همین خصوص مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران اظهار کرد: انعقاد این تفاهم نامه می تواند زمینه افزایش ابعاد روحی و روانی در ورزشکاران و جوانان فراهم کند چرا که با سرلوحه گرفتن از مباحث فرهنگی و اعتقادی شاهد رشد مباحث اعتقادی و معنوی در نسل های آینده جامعه باشیم.  

پریچهره با تاکید بر اینکه باید به سیره و فرهنگ رضوی بیش از پیش توجه کرد خاطر نشان کرد: این همکاری مشترک می تواند زمینه ساز تربین نسل جوان و نیز تعامل با قهرمانان و ورزشکاران را دوچندان کند.  

نماینده آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه رمز موفقیت برای مدیران توجه و ارج نهادن به معنویت است گفت: این موضوع می تواند موفقیت زیادی را برای ما به همراه آورد چراکه بی توجهی به معنویت شکست را به همراه خواهد داشت.  

سروری با الگو و منش جهان پهلوان تختی اشاره کرد و افزود: این پهلوان توانست با مدد از آقا امام رضا(ع) ریشه معنویت را به خوبی در خود ظهور و مورد درک قرار دهد.

به گفته وی افراطی گری و غرب زدگی مهم ترین عامل برای آسیب رساندن به جوامع بشری محسوب می‌شوند که معنویت می تواند این موضوع را از جوامع دور کند.  

سروری با اشاره به اینکه تهران الگو بارز برای کشور محسوب شده تصریح کرد: باید استان های دیگر از تهران الگوپذیری کنند تا بتوان شاهد پیشرفت و شکوفایی در همه ابعاد فرهنگی، ورزش و مذهبی باشیم.

گفتنی است، این تفاهم نامه به مدت یک سال و در هفت محور تربیت نسل جوان و انقلابی توسط پرویز سروری نماینده آستان قدس رضوی و نصرالله پریچهره مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران به امضا رسید.

همچنین از محورهای این تفاهم نامه می توان به حمایت اداره کل در برگزاری مسابقات پیشنهادی در راستای اشاعه فرهنگ رضوی، تامین امکانات ورزشی، اعزام مربی و کارشناس به منظور آموزش رشته های ورزشی در مناطق محروم و ارایه خدمات به خانواده های نیازمند و خادمیاران رضوی را برشمرد.  

 

نظر شما
پرونده ویژه