شهردار منطقه ۶ تهران تاکید کرد:

پیگیری برنامه‌ها آماده‌سازی شهر برای استقبال از سال ۱۴۰۰

۱۳۹۹/۱۱/۰۷ - ۱۵:۴۱:۳۵
کد خبر: ۱۱۲۷۰۹۳
پیگیری برنامه‌ها آماده‌سازی شهر برای استقبال از سال ۱۴۰۰
تورج فرهادی، با تاکید بر پیگیری برنامه‌های آماده‌سازی شهر برای استقبال از سده جدید، از تعریف پهنه فرهنگی این منطقه مرکزی تهران در ضلع شمال خیابان کریمخان زند خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا تهران، تورج فرهادی در حاشیه بازدید از بخش های مختلف نمایشگاه پارادایم و محورهای رویداد تهران۱۴۰۰، گفت: در حالی که در سال ۱۴۰۰ وارد یک سده جدید می‌شویم، لازم است به این سوال پاسخ دهیم که در ۱۴۰۰ چه اتفاقی باید رخ دهد که نمود ورود به یک سده جدید بوده و حکایت از تغییر رویکردهایمان داشته باشد.

وی با بیان اینکه در سده آینده بیش از هر چیز به گفتگو و نزدیک شدن به یکدیگر نیاز داریم، افزود: بنابراین لازم است در زمینه ارتباط بین سه رکن شهر و شهروند و مدیریت شهری، ارتباط مردم با مردم و مردم با مسئولین، یک بازتعریف داشته باشیم. شهر ظرفی برای مظروف خود یعنی انسان است و ارتباط بین شهر و شهروند باید درست تعریف شود و منطقی باشد. مهمترین قسمت بازتعریفی که لازم است صورت گیرد، در حوزه تعاملات مردم با همدیگر و با شهر است.

شهردار منطقه ۶ تهران درباره ظرفیت‌های این منطقه به منظور آماده‌سازی شهر جهت استقبال از سال جدید، گفت: منطقه ۶تهران با توجه به حضور مراکز مهم و ممتاز دانشگاهی، فرهنگی، درمانی، سیاسی و ... در محدوده این منطقه، فقط قلب فرهنگی پایتخت نیست بلکه قلب فرهنگی کل کشور هم است. به دلیل وجود این ظرفیت‌ها و مراکز است که جمعیت شناور این منطقه روزانه به بیش از یک میلیون نفر می‌رسد.

فرهادی از تعریف پهنه فرهنگی این منطقه مرکزی تهران در ضلع شمال خیابان کریمخان زند خبر داد و گفت: بیشتر گالری‌های تهران در این پهنه قرار دارند. همان طور که خیابان حضرت ولی‌عصر(عج)، ستون فقرات کل شهر تهران است؛ محور کریمخان در منطقه ۶ نیز ستون فقرات فرهنگی منطقه به شمار می‌رود.

وی از آغاز برنامه‌ریزی خاص فرهنگی و اجتماعی برای محور کریمخان و بلوار کشاورز از پلازای هفت تیر تا بیمارستان امام خمینی(ره) خبر داد و گفت: این محور با ظرفیت‌هایی مانند آب کرج، تقاطع با خیابان ولی‌عصر و انشعاباتی که به خیابان انقلاب اسلامی دارد و وجود مراکز درمانی، دانشگاهی و سیاسی بسیاری که در آن قرار دارند، موقعیت ممتازی دارا است.

شهردار منطقه ۶ تهران از برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی گالری شهری در بلوار کشاورز خبر داد و افزود: محور کریمخان با توجه به کتابفروشی‌های خوبی که زیر پل کریمخان به سمت میدان هفت تیر فعال هستند، ظرفیت خوبی برای اقدام‌های فرهنگی دارد و با همکاری مشاور باید مبلمانی متناسب با فضای فرهنگی این محور ایجاد کرد.

فرهادی در بخش دیگر سخنانش با اشاره به اینکه امتداد پهنه رودکی در منطقه ۶ تهران قرار دارد، به طرح‌های راه‌اندازی گذر صنایع دستی و گذر موسیقی در این منطقه و ظرفیت خانه هنرمندان اشاره و خاطرنشان کرد: بیش از ۶۰۰ کافه کتاب و کافه در سطح منطقه وجود دارد که تمایلات فرهنگی دارند.

وی در پایان با تاکید بر ایجاد فضا و بستری برای قرارگیری مردم در کنار هم در جشن‌های ملی و جشن‌هایی که دارای شاخصه‌های هویتی و تاریخی هستند، خاطرنشان کرد: نیازمند محلی برای اجتماع و تعامل مردم در جشن‌ها و مناسبت‌ها هستیم تا شهروندان از اقوام مختلف با رسومی که دارند به صورت ملت یکپارچه کنار هم جمع شوند و جشن بگیرند.

بر طبق این گزارش، تورج فرهادی شهردار منطقه ۶تهران عصر دوشنبه ششم بهمن ماه از بخش‌های مختلف نمایشگاه پارادایم و محورهای رویداد تهران ۱۴۰۰ بازدید کرد.

این نمایشگاه در راستای تبیین ویژگی‌های مدنظر این رویداد در برج میلاد به همراه نمایش نماد آئینه‌وار تهران برگزار و با حضور مدیران شهری از اقصی نقاط پایتخت سه موضوع متفاوت از جمله طراحی برندینگ و هویت بصری تهران، تعریف پروژه‌های متعدد و طراحی رویدادهای ویژه تهران ۱۴۰۰ را در برخواهد گرفت.

در پایان این بازدید نیز تفاهم‌نامه همکاری فی‌مابین فرهادی شهردار منطقه ۶ و فاضلیان دبیر برگزاری این رویداد به امضاء رسید.

1e1cea60-2417-4637-8b90-aa5f0a2136bb

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز