آخرین وضعیت پروژه های کوچک مقیاس در قلب پایتخت؛

راه اندازی ۶ پاتوق محلی در منطقه ۶

۱۳۹۹/۱۱/۱۹ - ۱۱:۲۶:۴۸
کد خبر: ۱۱۳۳۳۹۷
راه اندازی ۶ پاتوق محلی در منطقه ۶
کمتر از ۳۰ درصد از پروژه های محله ای به بهره برداری رسیده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ پروژه کوچک مقیاس توسعه محله‌ای در منطقه ۶ شهرداری تهران در سال ۱۳۹۹ با اعتباری در حدود ۴۸۴ میلیارد ریال تعریف شده که ۱۰ پروژه به پایان رسیده و مابقی آن در حال اجرا است.

۲۰ پروژه کوچک مقیاس توسعه محله‌ای در منطقه ۶ تهران در حوزه فنی و عمرانی، ۱۹ پروژه در حوزه خدمات شهری و ۶ پروژه در حوزه اجتماعی و فرهنگی تعریف شده‌اند که ۱۰ مورد از این ۴۵ پروژه تا کنون به پایان رسیده است.

پروژه‌های کوچک مقیاس توسعه محله‌ای در این منطقه مرکزی تهران بیشتر شامل حوزه‌هایی نظیر ایجاد مرکز خلاقیت و نوآوری محله، بهسازی معابر و پیاده‌روسازی، احداث پاتوق محلی، احداث سرویس بهداشتی، بهسازی زمین چمن مصنوعی در بوستان‌ها، بازپیرایی بوستان‌ها، اجرای سیستم روشنایی بوستان لاله و ساماندهی میادین سطح منطقه از جمله میدان سلماس است.

اعتبار مصوب سال ۹۹ برای اجرای این پروژه‌های کوچک مقیاس توسعه محله‌ای در محلات ۱۴ گانه منطقه ۶ تهران بالغ بر ۴۸۴ میلیارد ریال اعلام شده است. یک چهارم پروژه‌ها پایان یافته و عملیات اجرایی ۵ پروژه در حال انجام است. همچنین بیش از نیمی از پروژه‌ها در مراحل طراحی، برآورد، اخذ کفایت اسناد یا مناقصه هستند.

۴۵ درصد این پروژه‌ها تا پایان سال ۹۹ به اتمام می‌رسد و بر اساس برنامه زمان‌بندی، ۳۱ درصد پروژه‌ها تا نیمه اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ و ۲۴ درصد آنها نیز در سه ماهه دوم سال آینده تکمیل می‌شوند.

 

نظر شما