مدیرکل کمیته امداد استان تهران خبر داد؛

ارائه خدمات مشاوره به ۵۶ هزار مددجوی تهرانی

۱۳۹۹/۱۱/۲۸ - ۱۴:۲۷:۰۶
کد خبر: ۱۱۳۸۳۹۰
ارائه خدمات مشاوره به ۵۶ هزار مددجوی تهرانی
مدیرکل کمیته امداد استان تهران از ارائه خدمات مشاوره به ۵۶ هزار و ۶۴۱ مددجوی تهرانی در ۱۰ ماهه امسال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ سید ابوالفضل پرپنچی با اعلام گزارشی از عملکرد این نهاد در بخش خدمات مشاوره ،گفت:  کمیته امداد به منظور ارتقاء سطح آگاهی مددجویان و ایجاد توانایی های لازم در جامعه هدف به منظور پیشگیری و حفظ سلامت روانی مددجویان اقدامات مختلفی را در طول سال انجام می دهد.

وی افزود: ارائه خدمات مشاوره در قالب مشاوره ازدواج، تحصیلی، خانوادگی با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و بهداشت روانی مددجویان تحت حمایت و فرزندان آنان انجام می شود.

پرپنچی با بیان اینکه در ۱۰ ماهه امسال ۵۶ هزار و ۶۴۱ مددجوی تحت حمایت از خدمات مشاوره‌ای بهره مند شده اند، بیان کرد: این   خدمات شامل مشاوره فردی و گروهی بوده و در همین جهت ۲۶ هزار  ۶۸۴ نفر از مشاوره فردی، ۱۹ هزار و ۱۴۲ نفر از مشاوره گروهی و۱۰ هزار و  ۸۱۵نفر از غربالگری سلامت روان بهره‌مند شده اند.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا خدمات به صورت حضوری با رعایت شیوه نامه های بهداشتی وغیرحضوری به مددجویان ارائه می‌شود و در همین جهت تاکنون  ۲۵ هزار نفر از طریق شبکه‌های مجازی خدمات مشاوره و راهنمایی دریافت کرده‌اند.

وی به همکاری ۱۰۵ مرکز مشاوره برای ارائه خدمات مشاوره با کمیته امداد استان تهران اشاره کرد و افزود: از این تعداد ۵۷ مرکز به طور رایگان به جامعه هدف خدمات مشاوره ارائه می‌دهند.

پرپنچی، به دیگر اقدامات انجام شده در بخش مشاوره این نهاد اشاره کرد و گفت: برگزاری ۱۲ اتاق فکر و نشست تخصصی مشاوران با محوریت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و مداخله در بحران، اجرای طرح پالایش سلامت روان و توانمندسازی روحی-روانی فرزندان خانواده‌های دارای سرپرست زندانی، توانمندسازی روحی- روانی دختران شایسته ازدواج، همکاری فعال واحد مشاوره با شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران در تهیه و تنظیم سند طرح کار ملی در چهار کارگروه اصلی (کارگروه اعتیاد ‌طلاق ‌کودکان کار ‌توانمندسازی زنان سرپرست خانوار) و غربالگری سلامت روحی‌- روانی همه زنان سرپرست خانوار کمتر از ۵۰ سال از دیگر اقدامات در این بخش است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز