برگزاری نشست خبری یادمان محمد بن زکریای رازی

۱۳۹۹/۱۱/۲۹ - ۱۲:۲۷:۴۵
کد خبر: ۱۱۳۸۸۲۶
برگزاری نشست خبری یادمان محمد بن زکریای رازی
طی هفته های اخیر خبری مبنی بر کشف مقبره زکریای رازی در شهر ری در رسانه ها منتشر شد و به همین بهانه نشست خبری با حضورعلیرضا صادقی بخشدار قلعه نو، ابوحمزه باستان شناس ری، دیگر مسئولین و اصحاب رسانه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ علیرضا صادقی بخشدار قلعه نو در نخستین نشست خبری یادمان محمد بن زکریای رازی گفت: شهرری دارای آثار باستانی قدیمی است که مجموعه اینها می‌تواند در سطح استان و کشور یک پکیج توریستی را ایجاد کند.

او افزود: برگشت شهرستان به جایگاه اصلی و بیرون آمدن از سایه تهران نیازمند نگاه ویژه به صنعت توریست است و بایستی این فرصت ایجاد شده با تمام توان پیگیری شود تا انشالله بتوانیم این یادمان را در شهرری که تمدن ۸۰۰۰ ساله دارد را به یادگار بگذاریم.

صادقی با اشاره به اینکه نبایستی از میراث فرهنگی غافل شد  گفت: با توجه به فرصت ایجاد شده زمانی برای فرصت سوزی نیست.

دانشیار مدیر  پژوهشکده نجوم حرم عبدالعظیم حسنی: بزرگ‌ترین پدافندی که در شهرستان ری میتوانیم داشته باشیم ارزش گذاشتن به میراث فرهنگی شهرستان ری است و احیای میراث فرهنگی است.

ابوحمزه باستان شناس ری در این نشست گفت: موضوع زکریای رازی بین المللی است و باید به تاریخ ری افتخار کرد چرا که ری قدمت بالایی دارد و ری مادر تهران است و بایستی به ری نگاه ویژه داشت.

او افزود: موضوع و فلسفه زکریای رازی باید ابهام زدایی بشود و او کسی است که دنیا به او افتخار می کند.

ابوحمزه با اشاره به اینکه بنیاد رازی باید احداث بشود گفت: این بنیاد می تواند در راستای شناسایی زندگی و جایگاه او در بین الملل کمک کند و نگاه ارگان‌های  دولتی و مسئولین نسبت به این موضوع متفاوت باشد و ساخت یادمان هیچ کمکی در شناخت او نخواهد کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز