عدم توازن امکانات و زیرساخت‌ها با نیاز مردم، خدمت رسانی را دشوار نموده است/ رشد بودجه و خدمات شهرداری در دوره پنجم شورا

۱۳۹۹/۱۲/۰۶ - ۱۰:۱۷:۳۳
کد خبر: ۱۱۴۲۵۷۵
عدم توازن امکانات و زیرساخت‌ها با نیاز مردم، خدمت رسانی را دشوار نموده است/ رشد بودجه و خدمات شهرداری در دوره پنجم شورا
رییس شورای اسلامی شهرقدس گفت: عدم توازن امکانات و زیرساخت‌ها با نیاز مردم، خدمت رسانی را دشوار نموده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران داود گرجی رییس شورای اسلامی شهرستان قدس در گفتگویی با برنا اظهار کرد: اولویت ما بهبود زیرساخت های شهری است.

وی به توجه ویژه مجموعه مدیریت شهری بر بهبود زیرساخت های شهرقدس تاکید کرد و افزود: با توجه به اینکه شهرقدس از ابتدا بدون توجه به زیر ساخت های شهری شکل گرفته و همواره با جمعیت رو به رو رشد مواجه بوده است، عدم توازن امکانات و زیرساخت ها با برخی نیازهای مردم، خدمت رسانی را دشوار نموده بود از این رو در دوره پنجم شورای اسلامی شهر بیشتر سعی بر آن شد که بر رفع نیازها در کنار ارتقای زیر ساخت ها توجه شود.

گرجی ضمن استناد به ماده ۶۸ قانون شهرداری ها در خصوص توازن بودجه به رویکرد مثبت شورای اسلامی دوره پنجم شهرقدس در این حوزه اشاره کرد و گفت: در دوره پنجم شورای اسلامی شهر نسبت بودجه عمرانی به جاری را به سوی ۶۰ به ۴۰ سوق دادیم به عبارت دیگر بودجه عمرانی را مضاعف بر هزینه های جاری کردیم.

رییس شورای اسلامی شهرقدس به رشد بودجه در شرایط تحریم و فشارهای اقتصادی اشاره کرد و اظهار داشت: در ابتدای دوره پنجم، بودجه شهرداری با رقم ۱۶۰ میلیارد تومان تحویل شورای اسلامی شهر شد که اکنون این رقم در سال پایانی این دوره از شورا به حدود ۴۵۰ میلیارد تومان با احتساب متمم بودجه پیشنهاد داده شده توسط شهردار محترم در سال مالی ۹۹ رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: امسال همزمان با چهل و دومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، شهرقدس میزبان افتتاح پروژه های شاخصی همچون بزرگترین خانه فرهنگ این شهر که مزین به نام شهید سردار حاج قاسم سلیمانی شده است و فاز اول پارک آب شن بود که برای هر کدام از این دو پروژه حدود پنج میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

گرجی ادامه داد: پروژه های دیگری من جمله چند سالن ورزشی در دست اقدام است که برخی از این پروژه ها تاکنون بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند و امید است بخشی را تا پایان سال و بقیه را تا اوایل سال آینده به مرحله بهره برداری برسانیم.

وی اذعان کرد: تلاش های مهندس مختاری شهردار محترم قدس و مجموعه تحت امر ایشان در این مدت قابل تقدیر بوده است و شاهدیم که علاوه بر انجام مستمر وظایف شهرداری ها نظیر آسفالت و جدول گذاری، پروژه های عمرانی شاخص و همچنین رشد قابل توجهی در سرانه هایی نظیر فرهنگی و فضای سبز ایجاد شده است.

رییس شورای اسلامی شهرقدس در ادامه به رفع معضل چهل ساله ساماندهی آب های سطحی در شهرقدس اشاره کرد و گفت : امسال موفق به ساماندهی حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد آب های سطحی شدیم، به طوری که دیگر بارندگی های سنگین موجب آب گرفتگی معابر در نقاط گوناگون شهر نخواهد شد.

گرجی عنوان کرد: در ابتدا ساماندهی آب های سطحی را از غربی ترین و مرتفع ترین نقطه شهر ساماندهی کردیم و همچنین این ساماندهی از نقاط شرقی شهر نیز در حال انجام است که برای ادامه این امر نیز بودجه ای در سال آینده پیش بینی شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز