آغاز واکسیناسیون کووید ۱۹ در شهرستان شهریار

۱۳۹۹/۱۲/۰۶ - ۲۰:۱۹:۱۴
کد خبر: ۱۱۴۲۸۹۱
آغاز واکسیناسیون کووید ۱۹ در شهرستان شهریار
واکسیناسیون کرونا در شهرستان شهریار براساس اولویت های تعیین شده توسط وزارت بهداشت با اولویت پزشکان و کارکنان بیمارستان های شهرستان روز چهارشنبه ششم اسفند آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ دکتر محمدهادی ناصح مدیر شبکه بهداشت و درمان شهریار در این خصوص گفت: پزشکان و پرسنل بخش های ICU؛ عفونی و اورژانس بیمارستان های شهرستان  به عنوان اولین گروه هدف؛ واکسن دریافت می نمایند و طبق برنامه ریزی انجام شده تیم های اجرایی واکسیناسیون شبکه بهداشت و درمان شهریار متشکل از کارشناسان بهداشتی و درمانی با استقرار همزمان در  بیمارستان های امام سجاد(ع)؛ تأمین اجتماعی؛ نور و روانپزشکی میلاد نسبت به انجام واکسیناسیون برای پزشکان و کارکنان این بیمارستان ها اقدام می نمایند.

 

واکسیناسیون کرونا در ایران با استفاده از واکسن «اسپوتنیک وی» روسی روز سه شنبه ۲۱ بهمن ماه طی مراسمی با فرمان رییس جمهور و با حضور دکتر نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آغاز شد. در این مرحله ۲۰هزار دز واکسن برای ۱۰هزار نفر از کادر درمان در سراسر کشور تزریق می شود و واکسن تزریق شده دارای دو مرحله می باشد که مرحله دوم 21 روز پس از ترزیق واکسن اول انجام می شود.

بعد از پایان تزریق واکسن به این گروه، واکسیناسیون برای بخش‌های دیگر جامعه به شکل مرحله به مرحله و براساس اولویت‌بندی اعلام شده توسط وزارت بهداشت صورت می‌گیرد.

طبق الویت بندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت؛ اولین گروه دریافت کننده واکسن کادر بهداشتی درمانی هستند ؛ گروه دوم افراد و گروه های در معرض خطر ؛ گروه سوم برخی از مشاغل خاص گروه چهارم عموم مردم می باشند.

 

index

122

45

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز