مشارکت زنان در عرصه‌های مختلف یک وظیفه اجتماعی است

۱۳۹۹/۱۲/۱۳ - ۱۳:۲۹:۲۲
کد خبر: ۱۱۴۶۵۰۷
مشارکت زنان در عرصه‌های مختلف یک وظیفه اجتماعی است
نشست هم‌اندیشی بهمن خطیبی فرماندار شهرستان قرچک با مسئولان امور بانوان ادارات به منظور اجرای طرح «بانوان فرهنگ‌یار ترافیک»، بسترسازی برای احقاق حق کودکان و سالمندان با استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی و تشریح نقش بانوان در پیشگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا با توجه به ماه پایانی سال برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ در این نشست خدایی‌راد معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی، لطیفی مهر مشاور امور بانوان و خانواده فرمانداری و جمعی از مدیران ادارات زن نیز حضور داشتند.

فرماندار شهرستان قرچک گفت: مشارکت زنان در عرصه‌های مختلف نباید تنها یک آرزو باشد بلکه باید یک وظیفه اجتماعی تلقی شده و همه بخصوص مسئولان امر و دست اندرکاران برای احقاق این حق همکاری لازم را داشته و بستر را برای رشد این قشر فراهم کنند.

بهمن خطیبی اظهار داشت: زنان ایران اسلامی با تأسی از ارزش‌های دین اسلام و بهره‌گیری از سیره اهل بیت(علیهم السلام) و در چارچوب هنجارهای نظام هم در عرصه زندگی، همسرداری و تربیت فرزندان و هم در عرصه کار و تلاش و فعالیت‌های اجتماعی خوش درخشیده‌اند.

وی افزود: برای اجرای طرح‌های مختلف اجتماعی که نیاز به فرهنگسازی دارد، همواره بانوان مثمرثمر بوده اند؛ از این‌رو در شهرستان قرچک بخصوص در ماه پایانی سال و وجود نگرانی‌های شیوع بیشتر بیماری کووید ۱۹ می‌طلبد این قشر با مسئولیت‌پذیری همه جانبه، کادر بهداشت و درمان را یاری داده و در نابودی این ویروس پیشقدم شوند.

فرماندار بیان کرد: زنان در حفظ سلامت فردی و اجتماعی نقش محوری دارند و باید در شکل‌گیری رفتارهای سلامت، ایجاد نگرانی سالم در دیگر اعضای خانواده و رعایت پروتکل‌های بهداشتی پیشگام باشند.

بهمن خطیبی تصریح کرد: طرح «بانوان فرهنگ یار ترافیک» نیز با مشارکت پلیس راهور در قرچک اجرایی خواهد شد تا شاهد توسعه فرهنگی بیشتر با کمک بانوان در این منطقه باشیم چرا که این قشر ظرفیت ارزشمندی در انتقال پیام ترافیکی و کاهش سوانح جاده‌ای دارند.

 

نظر شما