اجرای طرح برخورد با تخلفات حادثه ساز به ویژه استفاده از تلفن همراه و نبستن کمربند ایمنی

۱۳۹۹/۱۲/۱۸ - ۱۹:۱۰:۱۸
کد خبر: ۱۱۴۹۲۸۹
اجرای طرح برخورد با تخلفات حادثه ساز به ویژه استفاده از تلفن همراه و نبستن کمربند ایمنی
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی غرب استان تهران در گفتگویی با خبرنگار برنا از اجرای طرح برخورد با رانندگان تخلفات حادثه ساز از یوم جاری هیجدهم اسفندماه به مدت سه روز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ رییس پلیس راهنمایی و رانندگی غرب استان تهران در گفتگویی با خبرنگار برنا از اجرای طرح برخورد با رانندگان تخلفات حادثه ساز از یوم جاری هیجدهم اسفندماه به مدت سه روز خبر داد و در این خصوص اظهار داشت: این پلیس از یوم جاری طرح ویژه برخورد با تخلفات رانندگان حادثه ساز خصوصأ استفاده از تلفن همراه و نبستن کمربند ایمنی را در دستور کار خود قرار داده  و با تخلفاتی که در این زمینه رخ دهد برخورد خواهند کرد.

وی افزود:  در حوادث رانندگی بیشترین صدمات به سر و بالا تنه رانندگان وارد می شود و کمربند ایمنی باعث ثابت نگه داشتن راننده و سرنشین بر روی صندلی، مانع از پرتاب شدن راننده یا سر نشین ها و برخورد سر آنها با شیشه جلو یا فرمان اتومبیل می شود.  

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی غرب استان تهران تصریح کرد: استفاده از تلفن همراه نیز هنگام رانندگی یکی از تخلفات حادثه ساز منجر به فوت و جرح  می باشد و برابر ماده 180 آئین نامه راهنمایی و رانندگی استفاده از تلفن همراه و متعلقات آن به هنگام رانندگی ممنوع می باشد .

وی بیان داشت: استفاده از تلفن همراه  در هنگام رانندگی امکان  عکس العمل به موقع و مناسب راننده را در پشت فرمان از او می گیرد و انجام این تخلف در هنگام رانندگی برای رانندگان خودروهای شخصی سه نمره منفی و برای رانندگان ناوگان عمومی و سنگین پنج نمره منفی به دنبال دارد.

سرهنگ محمودی در پایان افزود: رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی ضامن سلامتی کاربران ترافیک می باشد و همه باید برابر قانون  از آن تبعیت کنند.

 

نظر شما