طرح برخورد با خودروهای پلاک مخدوش و فاقد پلاک

۱۴۰۰/۰۱/۳۰ - ۰۹:۴۶:۲۶
کد خبر: ۱۱۶۷۲۵۴
طرح برخورد با خودروهای پلاک مخدوش و فاقد پلاک
رئیس پلیس راهور غرب استان تهران از اجرای طرح برخورد با خودروهای پلاک مخدوش و فاقد پلاک ( شناسایی ، توقیف و معرفی مجرمین به مراجع قضایی ) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ رئیس پلیس راهور غرب استان تهران در گفتگویی با برنا از اجرای طرح برخورد با خودروهای پلاک مخدوش و فاقد پلاک ( شناسایی ، توقیف و معرفی مجرمین به مراجع قضایی ) خبر داد و در این رابطه اظهار داشت:  پلیس راهور ازمورخه بیست و نهم فروردین ماه  به مدت 3 روز طرح ویژه برخورد با خودروهای پلاک مخدوش و فاقد پلاک را در شهرستانهای غرب استان تهران در دستور کار قرار داده و با تخلفاتی که در این زمینه رخ می دهد برخورد خواهد نمود.

رییس پلیس راهور استان پیرامون تردد خودروهای با پلاک مخدوش گفت: بدنبال ابلاغ محدودیت ها و ممنوعیت های تردد ناشی از شیوع ویروس کرونا برخی از رانندگان متخلف و هنجارشکن با سوء استفاده و شرایط پیش آمده از وضعیت کرونایی برای فرار از ثبت جریمه ها اقدام به دستکاری در ارقام و اعداد پلاک و مخدوش نمودن آن و استفاده از پلاک سایر وسایل نقلیه و یا به صورت فاقد پلاک به صورت غیرمجاز تردد می نمایند . از آنجایی که برابر ماده 720 قانون مجازات اسلامی این عمل جرم تلقی می شود متخلفین از این قانون به 6 ماه تا یک سال حبس محکوم می شوند .

سرهنگ محمودی در ادامه افزود: مخدوش کردن و دستکاری پلاک جرم بوده و طرح تشدید برخورد با این پدیده به خصوص در شب ها با برنامه ریزی صورت گرفته پس از اعمال قانون توسط تیم های گشتی، وسیله نقلیه متخلف توقیف و راننده خاطی پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی می شود

وی در همین راستا  پیرامون برخورد با تردد خودروهای فاقد پلاک نیز افزود: برابر ماده 2 آیین نامه راهنمایی و رانندگی هر وسیله نقلیه ای باید دارای پلاک باشد و رانندگی با وسیله نقلیه ای که پلاک نداشته باشد ممنوع است و در صورت تردد این گونه خودورها ضمن اعمال قانون به پارکینگ منتقل می شوند تا تکلیف پلاک مشخص شود.

وی  در پایان افزود : به طور قطع به یقین عمده پلاک های مخدوش شده توسط پلیس قابل شناسایی شده و اندک افرادی که اقدام به این عمل مجرمانه می کنند از رصد چشمان پلیس دور نخواهند ماند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز