برگزاری جلسه ی آموزش و توسعه مهارت‌‌های زندگی و اقتصادی جوانان

۱۴۰۰/۰۲/۱۲ - ۱۰:۳۸:۳۶
کد خبر: ۱۱۷۳۷۷۲
برگزاری جلسه ی آموزش و توسعه مهارت‌‌های زندگی و اقتصادی جوانان
جلسه آموزش‌ و توسعه مهارت‌های زندگی و اقتصادی جوانان با حضور استاد سعید موسوی سیرجانی ؛ کنشگر اقتصاد و ورزش ایران و موسس و دبیرکل سمن جوانان آتیه‌سازان کارمانیا ،دکتر اعظم کریمی ؛ مدیرکل ازدواج و دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان ، دکتر سجاد سالک ؛ مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی و فعالیت‌های داوطلبانه وزارت ورزش و جوانان در ساختمان دو وزارت ورزش و جوانان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا استان تهران ؛ سعید موسوی سیرجانی دبیرکل سمن آتیه‌سازان کارمانیا گفت : ما از روش‌های مختلفی آسیب‌ها و مشکلات زندگی و کسب‌وکار جوانان را در اکثر نقاط ایران بصورت میدانی و گفتگو با جوانان و خانواده‌های دردمند مورد بررسی و ارزیابی قرار داده‌ایم.

فقر فرهنگی و فقر اقتصادی مهمترین انحراف اجتماعی و معضل جامعه بشری است که از جایگاه خاصی در بین تمام مسائل اجتماعی جوانان برخورددار است ، فقر از اساسی‌ترین مشکلات و ناهنجارترین دردهای خانواده و زندگی انسان است.

سعید موسوی سیرجانی افزود : امروزه فقیر واقعی به کسی گفته می‌شود که توانایی مساعد کردن شرایط مالی و معیشتی زندگی خود را ندارد و قادر به انجام قدم‌های کارآمد و رو به جلو در مسیر زندگی نیست و از لحاظ فرهنگی و روانی بی‌‌صلاحیت و ضعیف است.

بنابراین افرادی که توان کارکردن و کسب در آمد را داشته و یا قدرت افزایش اطلاعات و کسب دانش و مهارت لازم جهت ارتقاء بخشیدن زندگی خود را دارند ، فقیر نیستند و به نوعی ارزشمندترین سرمایه‌های اجتماعی و اقتصادی نیز محسوب می‌شوند.

هر چقدر سطح آگاهی هوش اجتماعی و دانش اقتصادی جوانان افزایش پیدا کند ، تضمین پایداری در ازدواج و کانون گرم خانواده‌ و سعادت ، آرامش و رفاه زندگی آنها می‌شود.

موسوی سیرجانی تصریح کرد : به ثمر نشستن و اجرایی کردن این هدف بزرگ و خیرخواهانه باعث پرورش مغزها و شکوفایی و اقتدار جامعه می‌شود. به همین جهت ما برنامه‌های آموزشی متفاوت و تاثیرگذاری را در این راستا طراحی کرده‌ایم. و به امید خداوند کاردان و کارآفرین و همکاری و مشارکت جوانان شایسته و خودجوش ؛ و اندیشمندان و متخصصان مجرب و کارکشته در حوزه‌های روانشناسی و مشاوره ، بازاریابی و فروش ، اقتصاد و کارآفرینی و حقوق مدنی ، و حمایت سازنده ی رسانه‌های تلویزیونی و خبری و مسئولین کارآمد و محترم کشور (دولت و مجلس شورای اسلامی و دستگاه‌های ذی‌ربط) در دوران پس از کرونا بصورت غیرآنلاین برگزار خواهیم کرد.

سیرجانی در پایان افزود : به رسم ادب جا دارد به نوبه ی خودم از تیم معاونت جوانان وزارت ورزش و جوانان خصوصا جناب آقای دکتر سجاد سالک و رسانه خبرگزاری برنا قدردانی و تشکر به عمل آورم و خداقوت بگویم.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز