تجلیل جامعه قرآنی از فرهنگستان هنر

۱۴۰۰/۰۲/۱۶ - ۱۳:۰۷:۳۸
کد خبر: ۱۱۷۵۲۴۷
تجلیل جامعه قرآنی از فرهنگستان هنر
با حضور مشاور عالی ریاست دارالقرآن الکریم کشور ، مشاور عالی معاونت شهرسازی شهرداری و هییت همراه ، از تلاش‌های ارزنده مسوولین فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران و موسسه صبا تجلیل شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ دکتر سجادمحمد یارزاده ، موسسه فرهنگی، هنری و پژوهشی صبا و نماینده فرهنگستان هنر درمراسم بازدید دکتر محمد ذوالفقاری و حجت الاسلام دکتر محمد وحید صافی مسوولین جامعه قرآنی کشور ، رضا عباسی از قاریان ارزشمند و مشاور عالی معاونت شهرسازی شهرداری تهران ، مجید طلیمی ریاست مرکز مطالعاتی بین المللی مدیریت دانش خاورمیانه و هییت همراه از نمایشگاه خط قرآنی در فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: همواره ، هنر در آیینه قرآن ، این معجزه آسمانی متبلور می گردد و این نمایشگاه  در ماه میهمانی خدا ، بازتاب تبلور نور قرآن در حس هنرمندان است .

رییس موسسه فرهنگی هنری وپژوهشی صبا ادامه داد : ظرفیت و امکانات فرهنگستان در خدمت هنرمندان و پژوهشگران برای تجلی قرآن است . این در حالیست که هنرمندان ایران اسلامی ، با انگیزه های مختلف هنری ، خوش درخشیدند و ما در صدد هستیم تا با بهررهگیری از زبان و ادبیات قرآنی ، هنر ایرانی را به جهان عرضه کنیم.

دکتر محمد ذوالفقاری مشاور عالی دارالقرآن الکریم کشور در این مراسم عنوان کرد: اگر میخواهیم اتمسفر جامعه الهی شود و آسیب های اجتماعی در جامعه به حداقل برسد نیاز است مفاهیم و معارف قرآنی در کالبد هنر ،توسط اهل هنر و اهل قرآن جاری و ساری شود که اگر این اتفاق مبارک رقم خورد اندیشه و عمل ما خدایی خواهد شد و نتیجه آن آرامش و سکونت واقعی است.  همچنین وی ، با  اشاره به آیات قرآن در حوزه معماری و مدیریت از تلاش های بی شائبه مسوولین فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی در جهت اشاعه فرهنگ انس با قرآن در بین مخاطبین تقدیر کرد.

در این مراسم از تلاش های قربان محمد پورقاز مدرس دانشگاه و قرآن پژوه و همچنین رضا عباسی قاری ارزشمند و مشاور عالی معاونت شهرسازی شهرداری تهران با اهداح لوح ، تجلیل گردید.

 

666

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز