قاسمی؛

فعال کردن مراکز رشد و مرکز تحقیقات دانشجویی در اولویت است

۱۴۰۰/۰۲/۲۷ - ۲۰:۳۰:۳۲
کد خبر: ۱۱۸۰۴۰۹
فعال کردن مراکز رشد و مرکز تحقیقات دانشجویی در اولویت است
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس، ملارد و صفادشت از فعال کردن مراکز رشد و مرکز تحقیقات دانشجویی به منظور افزایش مخاطبان نسل چهارم دانشگاه خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ عبدالله قاسمی پیربلوطی در گفت‌و گویی در بازدیداز شرکت دانش بنیان بسامد گستر فردا مستقر در وزارت دفاع با بیان برنامه‌های این واحد دانشگاهی در سال جدید، اولویت دانشگاه را مدیریت پشتیبانی از تولید ومانع زدایی دانست و اظهار کرد: چند کلید واژه و طرح بسیار مهم در دانشگاه آزاد اسلامی است که ما متولی آن هستیم و باید به انجام ماموریت آن بخش بپردازیم.

وی افزود: در این طرح ، استادان و دانشجویان مقطع دکتری تخصصی واحد شهرقدس و همچنین سایر استادان ودانشجویان واحدهای دانشگاهی می بایست  از طریق سامانه ای که در سراسر ایران فعال شده است موضوعات را انتخاب کنند و پرپوزال خودشان را برای حل مسائل کشور در حوزه صنعت وتجارت و اولویته های تحقیقاتی صنایع تعیین کنند. یکی از مزیت هاآن است که دانشجو محدود به واحد شهرقدس نیست و دانشجوی تمام واحدهای دانشگاهی مکلف هستند که یکی از موضوعات صنعت وتجارت را انتخاب کنند.

مزیت دیگر اینست که که اگر رساله ای منجر به یک استارتاپ ،یا محصول در شرکت دانش بنیان شود الزام به چاپ مقاله در مجلات ISIبرداشته می شود.

او افزود: موضوعات رساله ها و تحقیقات اعضای هیات علمی باید با الویت صنعت و تجارت باشد و و بیشترین اقبال را انتخاب موضوع توسط استادان و دانشجویان دکتری به  صنعت و تجارت داشته اند و تا کنون حدود 2500 موضوع در الویت انتخاب قرار گرفته اند.این امر منجر به آن شده است که بر اساس آمایش سرزمینی واحد شهرقدس در منطقه صنعتی بتوانداین واحد را به قطب علمی صنعت وچارت در آینده نزدیک مبدل سازد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس در تبیین دیدگاه خود عنوان کرد: بحث دوم بحث طرح پویش است ، ما می خواهیم یک غربال گری برای دانشجویان خودمان ونیز برای سایر واحدهای دانشگاهی استان تهران را انجام دهیم و این غربال گری از طریق استادان می تواند صورت بگیرد و دانشجویان علاقه مند و نخبه را شناسایی کنیم و در مدرسه اشتغال چندین دوره برای آنها گذاشته شود و از نظر فهم کارتیمی پیش برود و برای دوره های کارورزی و کارآموزی به شرکت معرفی شود.

قاسمی پیربلوطی  بیان کرد: فعال‌شدن دانشگاه، تقویت انجمن های علمی و راه‌اندازی هسته های فناور وکارگروه های تخصصی در موضوعات مختلف، استفاده از اعضای هیئت علمی به‌عنوان استادان پیشرو  بخشی از برنامه‌های ما در راستای سیاست‌های کلان توسعه صنایع در ابعاد علمی واستاندارسازی در دانشگاه است. بر این اساس از دانشجویان علاقه‌مند، محقق وپژوهشگر  برای راه‌اندازی هسته های فناور  و ایجاد استارتاپ ها دعوت شده و تلاش می‌کنیم با نگاه حداکثری از آنها حمایت کنیم.

وی در مورد فعالیت استارتاپ دانشگاه توضیح داد: بحث بعدی بحث استار تاپ می باشد در وحد شهر قدس مجموعه ای داریم به نام سرای برج فناوری دکتر قریب دارد که شتابدهنده هایی درآنجا مستقر شده اند  و ما می توانیم با مشارکت آنها یک استارتاپ مشترک در حوه صنعت لیزر اپتیک داشته باشیم.  

سرپرست واحد شهر قدس درباره حمایت از دانشجویان مستعد ومحقق به آنا گفت: در راستای حمایت از دانشجویان با انگیزه فعال و محقق در تلاش هستیم  فضایی را برای تأمین هزینه‌های آنان اختصاص دهیم؛ چراکه معتقدیم اگر انسان‌های محقق وخلاق حمایت شوند، اثرگذاری ماندگاری برای جامعه خواهند داشت و دیگر اقدامات نیکوکارانه در این زمینه می‌تواند باقیات الصالحات برای بانیان آن باشد.

قاسمی پیر بلوطی با اشاره به رویکرد حمایتی دانشگاه از تمام دانشجویان در راستای اشتغالزایی آنان در قالب مدرسه اشتغال  و همکاری بخش‌های دیگر مانند مرکز رشد ومرکز آموزش های کوتاه مدت ومرکز نوآوری وفناوری  واحد یادآور شد: از امور دیگری که در دستورکار قرار دارد و می‌تواند جنبه حمایتی از دانشجویان داشته باشد و آینده شغلی آنان را تضمین کند، رایزنی‌هایی است که با شرکت های فناوری دانش بنیان  و نیز شهرک‌های صنعتی انجام گرفته تا دانشجویان همزمان با تحصیل، هم بتوانند کارآموزی وکسب مرت داشته باشند تا پس از فراغت از تحصیل در اولویت جذب کارخانه‌ها ، کارگاه‌ها  وشرکت ها قرار گیرند. در نهایت یک بانک اطلاعاتی از دانشجویان و فارغ الحصیلان غربال گری شده جهت استخدام به شرکت معرفی خواهد شد.

سرپرست واحد شهر قدس اضافه کرد: برنامه‌های اجراشده در سال گذشته و جذب مخاطبان وتعامل با صنایع با توجه به شرایط موجود قابل قبول است؛ امیدواریم با شتاب بیشتری در راستای اهداف دانشگاه گام برداریم.

قاسمی پیربلوطی ابراز داشت: استفاده از اتاق فکرهای دانشجویی و استادی ازجمله اقداماتی است که در حال انجام بوده و ما در این زمینه زیرساخت های لازم را آماده می‌کنیم. به هر حال، تقویت هسته های فناور، فعال کردن مراکز رشد ومرکز تحقیقات دانشجویی می‌تواند در افزایش مخاطبان نسل چهارم دانشگاه بیش از پیش مؤثر باشد که در دستورکار جدی قرار دارد. امیدوارم با این اقدامات گوشه ای از مشکلات کشور که دغدغه مقام معظم رهبری همواره  بوده نسبت به مسائل پیرامون جامعه خصوصاً صنعت بی تفاوت نباشیم  و بنابراین یکی از درخواست ها این است صنایع موضوعات و اولویت های را به ما اعلام کرد. تا ما آن را در سامانه پژوهشیار بارگذاری کنیم.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز