شهردار اندیشه :

جمع آوری سگ های بلاصاحب از سطح شهر به تنهایی از عهده شهرداری خارج است/ ضرورت تشکیل کارگروه شهرستانی برای رفع این معضل شهری

۱۴۰۰/۰۳/۰۵ - ۰۹:۵۰:۴۶
کد خبر: ۱۱۸۴۲۴۵
جمع آوری سگ های بلاصاحب از سطح شهر به تنهایی از عهده شهرداری خارج است/ ضرورت تشکیل کارگروه شهرستانی برای رفع این معضل شهری
علی ملکی، شهردار اندیشه گفت: جمع آوری سگ های بلاصاحب از سطح شهر به تنهایی از عهده شهرداری خارج است.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ ملکی شهردار اندیشه از لزوم عزم و همکاری شهرستانی برای جمع آوری سگ های بلاصاحب خبر داد و اظهارکرد: شاید یکی از دغدغه های لاینحل مدیران شهری در طول سال های اخیر مربوط حوزه چگونگی برخورد با معضل سگ های بلاصاحب باشد که روز به روز نیز بغرنج تر شده و می رود تا به یک اپیدمی و پاشنه آشیل شهرداری ها تبدیل گردد.

ملکی در ادامه افزود: امروز مدیران شهری در نوع برخورد با جمع آوری سگ های بلاصاحب درگیر چندگانگی شده اند، چرا که هم باید حقوق حیوانات مدنظر باشد و هم شهروندان از گزند و آسیب های این حیوانات در امان باشند. این درحالیست که برخی شهروندان عزیز با رویکرد خیرخواهانه و در حمایت از حیوانات، نسبت به تامین غذای سگ های بلاصاحب در حاشیه معابر شهری اقدام نموده و ضمن تشدید روزافزون آن، موجب استقرار و جولان مجدد این حیوانات در سطح شهر شده و مشکلات عدیده ای برای شهروندان بویژه عابرین در زمینه های مختلف بوجود آورده است.

شهردار اندیشه افزود: باید بپذیریم که آسیب های زیست محیطی و خطرات بهداشتی سگ های بلاصاحب در سطح شهر اجتناب ناپذیر است و ضرورت دارد با تبیین برنامه ای کاربردی و مدون فراشهری نسبت به رفع این معضل اقدام گردد.

بنابراین ضرورت راه اندازی کارگروهی متشکل از دستگاه های مختلف در شهرستان و حتی مشارکت جدی شهروندان در رفع این معضل محسوس است. چرا که جمع آوری سگ های بلاصاحب از سطح شهر به تنهایی از عهده شهرداری خارج و رسیدن به این مهم مستلزم عزمی همگانی و شهرستانی است تا با ارائه و اجرای راهکارهای تخصصی و علمی، جمع آوری سگ های بلاصاحب از سطح شهرهای شهرستان شهریار با رعایت حقوق حیوانات و مصون ماندن شهر از گزندهای زیست محیطی ناشی از جولان این حیوانات به بهترین نحو ممکن صورت پذیرد.

ملکی در پایان خاطرنشان کرد: مدیریت شهری اندیشه با بهره مندی از مشاورین این حوزه، مطالعات جامعی را آغاز نموده و آماده همکاری با مدیریت کلان شهرستان و همچنین مشارکت با دیگر شهرداری های منطقه در رفع این معضل می باشد.

 

نظر شما