تامین آب شرب مردم با ۳۳۴ حلقه چاه در غرب استان تهران

۱۴۰۰/۰۳/۰۱ - ۰۱:۱۱:۴۶
کد خبر: ۱۱۸۴۴۲۴
تامین آب شرب مردم با ۳۳۴ حلقه چاه در غرب استان تهران
آب شرب مردم در غرب استان تهران با 334 حلقه چاه و پمپاژ حدود 7000 لیتر آب در ثانیه به شبکه آبرسانی تامین می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ مدیر دفتر بهره برداری از تاسیسات آبفای غرب استان تهران با بیان این مطلب گفت: آب تولید شده توسط شرکت آب و فاضلاب غرب استان تهران از طریق چاه های آب شامل 270 حلقه شهری و 64 حلقه روستایی و منابع زیر زمینی تامین می شود، از این طریق حدود 7000 لیتر در ثانیه آب استحصال شده به وسیله ایستگاه های پمپاژ به شبکه توزیع منتقل می شود.

محمد حسینی افزود: نظارت و رسیدگی مستمر بر خطوط و شبکه آبرسانی پس از تامین آب مصرفی مردم بزرگترین دغدغه مدیران آبفا است، اقداماتی که باید همواره و مستمر انجام شود تا میزان انتقال آب مورد نیاز مردم به شبکه ثابت و پایدار بماند. از جمله این اقدامات رفع شکستگی خطوط انتقال، انشعابات و شبکه توزیع، رفع از کار افتادگی پمپ های آب و بازسازی چاه ها است.

حسینی در ادامه به فرونشست زمین خصوصاً دشت شهریار اشاره کرد و گفت: سالانه با فرو نشست زمین چاه های ما دچار آسیب شده و نیاز به ترمیم پیدا میکنند که انجام این کار پر هزینه است.

مدیر دفتر بهره برداری از تاسیسات آبفای غرب اظهار داشت: طی سال گذشته 21 حلقه چاه آب شرب ترمیم و بازسازی شد، که از این تعداد 6 حلقه مربوط به روستاها در غرب استان تهران بوده است و با انجام این کار بر میزان تولید آب افزوده شده است.

محمد حسینی در پایان در خصوص برنامه های پیش رو گفت: با توجه به افت منابع زیر زمینی چاره ای جز برنامه ریزی برای حفر چاه های جدید نداریم، چرا که با توجه به افزایش جمعیت خصوصاً در غرب استان تهران باید به ظرفیت منابع تولید آب افزود تا پاسخگوی نیاز مردم باشد، اگرچه اقدامات بسیار خوبی در زمینه انتقال آب های سطحی به غرب استان تهران انجام شده است و به زودی شاهد بهره مندی مردم ساکن در غرب استان تهران از منابع آب سطحی خواهیم بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز