مرمت سر در تاریخی گاراژ رحیمی در منطقه ۱۱ آغاز شد

۱۴۰۰/۰۳/۲۹ - ۱۲:۲۸:۳۰
کد خبر: ۱۱۹۵۱۰۸
مرمت سر در تاریخی گاراژ رحیمی در منطقه ۱۱ آغاز شد
شهردار منطقه 11 تهران گفت: با هدف حفظ بناهای ارزشمند قدیمی و زیبا سازی منظر شهری، مرمت سردر و دالان داخلی گاراژ رحیمی در خیابان ایروانی با قدمت دوران پهلوی که دارای نمای تاریخی واجد ارزش است؛ آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ نصراله آبادیان در توضیح ایناقدام مرمتی که از سوی اداره زیبا سازی و به منظور نگهداشت  آثار ارزشمند تاریخی  در حال اجراست؛ بیان کرد: سردر گاراژ رحیمی که در میدان رازی ، خیابان ایروانی قرار دارد؛ متعلق به دوره پهلوی بوده و ویژگی های تزئینات معماری ارزشمند از جمله آجرهای خفته راسته ، سنگ ها ازاره و دالان ورودی را دارد.

آبادیان با اشاره به این که  تا چند هفته آینده درگاراژ رحیمی بازارچه میوه و تره بار راه اندازی خواهد شد؛ ادامه داد: عملیات مرمت ورودی بازارچه که شامل کف سازی و نصب سنگ های کیوب 20در20 است ؛ از سه هفته پیش آغاز شده و تا آخر خرداد به پایان می رسد.

به گفته شهردار منطقه 11 مرمت و حفاظت از آثار و ابنیه ارزشمند معماری در بافت تاریخی حصار ناصری و محدوده تهران قدیم در دستور کار اداره زیبا سازی این منطقه قرار دارد و در همین راستا مرمت جداره های خیابان ولی عصر (عج) و قدیمی ترین بازارچه چوبی شهر تهران آغاز شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز