فروشنده دروغین سوالات امتحانی شناسایی شد

۱۴۰۰/۰۴/۱۳ - ۱۴:۱۵:۲۵
کد خبر: ۱۲۰۱۹۸۶
فروشنده دروغین سوالات امتحانی شناسایی شد
رئیس پلیس فتا استان اردبیل از دستگیری شخصی در شهرستان پارس‌آباد خبر داد که با راه اندازی صفحه اینستاگرامی اقدام به تبلیغ و فروش سوالات امتحانی می‌کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ سرهنگ علی قهرمان طالع رئیس پلیس فتا استان اردبیل گفت: طی پایش‌های صورت گرفته در فضای مجازی توسط تیم رصد این پلیس، کارشناسان با صفحه ای در شبکه اجتماعی اینستاگرام روبرو شدند که اقدام به تبلیغ و فروش سوالات امتحانی در فضای مجازی می کرد. 

وی ادامه داد: با توجه به غیرقانونی بودن موضوع افسران پلیس فتا بلافاصله با تشکیل پرونده و جمع‌آوری مستندات دیجیتال و با استفاده از شیوه‌های فنی و پلیسی صاحب صفحه را در شهرستان پارس‌آباد اردبیل شناسایی کردند.

این مسئول انتظامی اظهار داشت: متهم شناسایی‌شده طی هماهنگی با مقامات قضایی در یک عملیات پلیسی به همراه تجهیزات دیجیتالی دستگیر و در تحقیقات انجام شده اقرار کرد که هیچگونه اطلاعی از مجرمانه بودن این اقدام نداشته و جهت کسب درآمد در فضای مجازی اقدام به طراحی، تبلیغ و فروش سوالات امتحانی می‌کردم.

سرهنگ قهرمان طالع  با اشاره به تحویل متهم به مراجع قضایی جهت سیر مراحل قانونی پرونده اش ، تأکید کرد: متأسفانه تعدادی از والدین، دانشجویان و دانش آموزان بدون در نظر گرفتن عواقب این کار و عدم توجه به تضییع حقوق دیگران و جهت سهولت کار خود به افراد متقلب در فضای مجازی اعتماد کرده و با پرداخت هزینه های بعضاً هنگفت اقدام به خرید سوالات امتحانی به ظاهر واقعی می کنند.

رئیس پلیس فتا استان اردبیل گفت: کاربران فضای سایبری در صورت نیاز به راهنمایی و یا گزارش صفحات و وب سایت ها و کانال های فعال در این حوزه می‌توانند اخبار خود را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir  قسمت مرکز فوریت‌های سایبری گزارش نمایند.  

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز