کاهش چشمگیر درختان رو به زوال در مرکز شهر تهران

۱۴۰۰/۰۴/۱۹ - ۱۱:۳۳:۵۲
کد خبر: ۱۲۰۴۴۹۴
کاهش چشمگیر درختان رو به زوال در مرکز شهر تهران
شهردار منطقه 11 تهران گفت: با اقدامات انجام شده از سوی مرکز تحقیقات، آموزش ومشاوره فضای سبز این منطقه از ابتدای سال تاکنون کاهش درختان رو به زوال از 294 اصله به 141 اصله درخت در سال 1400 محقق شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛  نصراله آبادیان با بیان این که مهم ترین تاثیر فضای سبز در شهرها تعدیل دما ، افزایش رطوبت نسبی، لطافت هوا و جذب گردوخاک است؛ افزود: با توجه به این که کاشت درختان جدید و استقرار آن ها در محیط به ویژه محیط های شهری و معابر مستلزم هزینه های مالی و زمانی زیادی خواهد بود تا جایگزین درختان کهنسال و استقرار یافته شوند بنا بر این حفظ ونگهداری از درختان موجود بسیار ضروری و مهم است.

آبادیان ادامه داد: در این راستا مرکز تحقیقات ، آموزش ومشاوره فضای سبز منطقه 11 اقدام به شناسایی درختان رو به زوال و تشکیل پرونده گیاهپزشکی برای آنها کرد و در پی آن اقدامات لازم از جمله محلول پاشی ، محلول دهی و چالکود در زمان های مشخص و طبق دستورالعمل سازمان بوستان ها انجام و در پرونده گیاهپزشکی هر درخت ثبت شد.

او همچنین بیان کرد: با آغاز سال 1400 با مراجعه به پرونده های گیاهپزشکی این درختان به طور ویژه مورد بازدیدهای مستمر قرار گرفته و با توجه به وضعیت و شرایط ثبت شده در پرونده های گیاهپزشکی و مشاهده وضعیت آنها در سال جدید، اقدامات تغذیه ای در سال 1400 نیز برای آنها اعمال شد و سپس با ارزیابی وضعیت آن ها توسط کارشناسان مرکز تام و تکمیل پرونده های گیاهپزشکی در سال جدید شاهد کاهش 50 درصدی درختان رو به زوال در سال 1400 نسبت به سال 99 بودیم. 

به گفته شهردار منطقه 11 با برنامه ریزی های انجام شده برای حفاظت از سلامت درختان و گیاهان در بخش مرکزی شهر تهران کاهش درختان رو به زوال از 294 اصله درخت در سال 99 به 141 اصله درخت در سال 1400 محقق شده است.

 

نظر شما