اولین کنفرانس خبری و همایش انجمن هنرهای رزمی ترکیبی (MMA) برگزار شد

۱۴۰۰/۰۴/۲۵ - ۲۲:۲۴:۳۸
کد خبر: ۱۲۰۷۶۱۲
اولین کنفرانس خبری و همایش انجمن هنرهای رزمی ترکیبی (MMA) برگزار شد
انجمن هنرهای رزمی ترکیبی (MMA) برای اولین بار در اواسط فروردین ماه امسال در ایران، از وزارت ورزش و جوانان مجوز گرفت و فعالیت خود را به زودی زیر نظر فدراسیون انجمن‌های ورزش‌های رزمی آغاز می‌کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ "سیامک خرمی"  در خصوص فعالیت این انجمن اظهار داشت:  انجمن MMA ایران چند ماهی است زیر نظر فدراسیون ورزش‌های رزمی مشغول فعالیت شده است. امروز اولین کنفرانس خبری و همایش این انجمن در چارچوب ورزش‌های رزمی برگزار شد.

وی در ادامه افزود: مجوز لازم از سوی وزارت ورزش و جوانان اخذ شده و به فدراسیون ورزش‌های رزمی ارسال شده است. «یوسف بهتری» به عنوان رییس فدراسیون نظارت کامل روی امور اجرایی دارد. مسابقات آتی با هماهنگی فدراسیون برای اولین بار در ایران برگزار می‌شود.

دبیر انجمن MMA درباره این رشته ورزشی گفت: مسابقات ورزش هنرهای رزمی، ترکیبی از جودو، کیک‌بوکسینگ وجوجیتسو است. در ایران هم طبق قوانین فدراسیون جهانی آن را برگزار می‌کنیم. برگزاری در قفس مبنی بر موافقت فدراسیون و ریاست انجمن خواهد بود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در واقع رشته MMA در دنیا به نوعی حلال مابقی رشته‌ها است. در ایران تب و مشتاقان زیادی داشت. این انجمن در چارچوب قانون و با مدیریت آقای حقیقی به سمت و سویی می‌رود که رقابت‌های منظمی را هر سه ماه یک بار برگزار کنیم. تمام تلاشمان بر این است تا انجمن MMA ایران خارج از قوانین داخلی و خارجی عمل نکند. اگر در دنیا فنی مورد تایید است یا خیر باید طبق همان عملیاتی شود.

خرمی درباره همکاری با نیروهای انتظامی و ارتش اذعان داشت: نیروهای نظامی و ارتش بسیاری از کشورها در رشته هنرهای رزمی ترکیبی (MMA) کار می‌کنند. خیلی از پلیس‌ها به خاطر تمام و عیار بودن MMA در مبارزه  که تمام ویژگی‌های لازم را داراست بسیار مورداستقبال قرار می‌دهند. لازمه یک ارتش و نیروی انتظامی قوی یاد گرفتن همین رشته است.

وی درباره حضور زنان در همایش و میزان فعالیت آنها تصریح کرد: زنانی که امروز حضور داشتند از هر استان ۲ نفر بودند تا در اولین همایش انجمن حضور داشته باشند و از اهداف ما مطلع بشوند. هنوز تصمیم قطعی در این باره گرفته نشده و این منوط بر سیاست‌های کلی فدراسیون و وزارت ورزش و انجمن MMA است.

انجمن هنرهای رزمی ترکیبی (MMA) برای اولین بار در اواسط فروردین ماه امسال در ایران، از وزارت ورزش و جوانان مجوز گرفت و فعالیت خود را به زودی زیر نظر فدراسیون انجمن‌های ورزش‌های رزمی آغاز می‌کند.

هنرهای رزمی ترکیبی از پرطرفدارترین ورزش‌های رزمی جهان محسوب می‌شود که درآمد بالای حضور در این مسابقات موجب شده تا رزمی‌کاران رشته‌های مختلف طی سال‌های اخیر، استقبال خوبی از حضور در این مسابقات داشته باشند.

از ایران نیز رزمی‌کاران متعددی طی سالیان اخیر در مسابقات MMA حضور یافته‌اند. مبارزات هنرهای رزمی ترکیبی در سطوح مختلف برگزار می‌شود.

 

نظر شما