پریچهره ؛

باشگاه‌‌ها باید برچسب ایمن دریافت کنند/ در حد توان‌ ما از المپیکی‌های تهران تقدیر کردیم

۱۴۰۰/۰۴/۲۶ - ۱۲:۰۳:۳۸
کد خبر: ۱۲۰۷۸۶۶
باشگاه‌‌ها باید برچسب ایمن دریافت کنند/ در حد توان‌ ما از المپیکی‌های تهران تقدیر کردیم
مدیرکل ورزش جوانان استان تهران گفت: طبق طرحی باشگاه ها می توانند با دریافت برچسب ایمن در هر شرایط کرونایی فعالیت کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ نصرالله پریچهره درباره آخرین وضعیت فعالیت باشگاه‌های استان تهران در پیک پنجم کرونا اظهار داشت: باشگاه‌ها طبق پروتکل‌هایی که از قبل مشخص شده فعالیت دارند. بیشتر آنها شیوه‌نامه‌ها را در اختیار داشته و مراعات می‌کنند. استخرهای سرپوشیده و باشگاه‌هایی که قابلیت انجام شدن ورزش را ندارند هم فعالیت نخواهند کرد. به همراه وزارت بهداشت و اداره کل بهداشت استان روی فعالیت باشگاه‌ها نظارت می‌کنیم. البته روزانه از خانواده‌ها تماس‌هایی داریم که نگران بچه‌های‌شان هستند زیرا برخی باشگاه‌ها به شکل مخفیانه کار می‌کنند. بازرسی اداره کل ورزش جوانان این مسائل را هم رصد می‌کند تا ایرادی نباشد.

وی افزود: حدود یک تا دو ماه است جلسات بسیار خوب و مهمی از طریق فدراسیون پزشکی ورزشی با وزارت بهداشت داشته‌ایم. مسؤولان این وزارتخانه خیلی زحمت کشیدند و طرحی آماده به عنوان باشگاه‌های ایمن به ما و فدراسیون پزشکی داده شده است. پروتکل و شیوه‌نامه‌های این طرح تهیه شده و آخرین مراحل امضاء شدن را پشت سر می‌گذارد. طبق بررسی‌های رئیسی (معاون وزارت بهداشت) و با استفاده از این طرح، در هر شرایط و با هر رنگی از کرونا، هر باشگاهی که ظرفیت بازگشایی طبق شیوه‌نامه‌ها را دارد، می‌تواند فعالیت کند.

مدیرکل ورزش جوانان استان تهران تصریح کرد: طبق این طرح باشگاه برچسب ایمن را دریافت می‌کند و فعالیت خود را انجام می‌دهد. به تازگی هم از طریق رئیس و دبیر فدراسیون پزشکی ورزشی پیگیری‌های لازم را انجام داده‌ایم و اگر این پروتکل زودتر به ما ابلاغ شود، باشگاه‌ها هم می‌توانند در ایمن‌سازی بدن مردم فعالیت داشته باشند تا کسی از حضور در باشگاه نهراسد و وقتی وارد باشگاه می‌شود بداند در صحت و سلامت می‌تواند توانمندی بدن خود را بالا ببرد و مقابل خیلی از ویروس‌ها و میکروب‌ها مراقبت کند.

پریچهره درباره اینکه باشگاه‌های ورزشی در خط مقدم آسیب‌دیدن به دلیل شرایط کرونایی هستند، گفت:‌ طبق جلساتی که با استاندار تهران داشتیم به ما حق داد. باشگاه‌های ما به ویژه آنهایی که استیجاری هستند به شدت از این موضوع آسیب دیده‌اند. البته کمک‌های جنبی و وام‌هایی وجود دارد اما خیلی‌ها نمی‌توانند این وام‌ها را دریافت کنند. وقتی کسی نمی‌تواند اجاره بدهد چگونه می‌تواند وام بگیرد و قسط بدهد؟ این مسائل با هم ناهمخوانی دارد. 

وی اضافه کرد: هر چند کمک‌هایی می‌شود اما به آن شکل نیست که مستأجر ما توانایی پرداخت وام را داشته باشد. درِ خیلی از باشگاه‌ها بسته شده و امیدواریم به زودی این قضایا تمام شود و باشگاه‌ها تغییر کاربری ندهند.خیلی وقت‌ها باشگاه به چیزهای دیگر تغییر کاربری داده تا صاحب آن بتواند درآمد داشته و معیشت خود را ادامه بدهد. ان‌شاءالله به خیر بگذرد.

مدیرکل ورزش جوانان استان تهران درباره اینکه آیا شرایطی برای حمایت از باشگاه‌داران در نظر گرفته نشده گفت: مبلغ وام بیشتر شده اما آن هم به شرطی است که باشگاه بیمه بیشتری داشته باشد. باشگاه‌ها می‌توانند تا 980 میلیون تومان وام بگیرند. برخی باشگاه‌ها بزرگ با 20 تا 25 نفر افرادی که تحت پوشش بیمه هستند کار می‌کنند. تعداد آنها خیلی زیاد نیست اما چند باشگاه برای دریافت وام ثبت‌نام کرده و بررسی‌های لازم درباره آنها انجام می‌شود. هر کاری مسائل مربوط به خودش را دارد.

پریچهره افزود:‌ در جلسه‌ای که در ستاد کرونا داشتیم گفتم کسی که کرونا گرفته باید به حالت ابتدایی سلامت خود بازگردد. خواهش می‌کنم پروتکل‌های مربوط به باشگاه‌های ایمن را زودتر تدارک دیده و مجوز دریافت کنند تا مردم بتوانند جایی رفته و سلامتی‌شان را افزایش بدهند. وقتی بوستان ها، باشگاه‌ها و خیلی از جاهایی که مردم می‌توانند ورزش کنند، بسته شده  چگونه آنها می‌توانند به سلامتی خود رسیدگی کنند؟

وی درباره دلخوری بعضی از المپین‌های تهرانی به دلیل اینکه تقدیر شایسته‌ای از آنها در آستانه اعزام به المپیک توکیو انجام نشده توضیح داد: برنامه‌هایی انجام شده اما نگرانی ورزشکاران را درک کرده و تا حد زیادی به آنها حق می‌دهم. اواخر 99 به اداره کل آمدم در این مدت نتوانستیم یکجا از ورزشکاران المپیکی تهران تقدیر کنیم اما رؤسای اداره کل ورزش و جوانان شهرستان‌های تهران، شهرداری‌ها، شورای شهر و هیأت‌های ما در 10 روز اخیر از بیشتر المپیکی‌ها تقدیر کردند. البته این موضوع در حد توان ما بوده نه آن قابلیتی که ورزشکاران انتظار داشتند اکنون فقط سه نفر مانده‌اند که اگر تا یکی دو روز دیگر تقدیر از آنها را انجام بدهیم، این امر درباره المپیکی‌های تهران به اتمام می‌رسد.

مدیرکل ورزش جوانان استان تهران درباره پاداش‌های در نظر گرفته شده برای المپیکی های این استان در المپیک 2020 گفت: جایزه وجود دارد اما می‌دانید تهران گسترده است. در نامه‌نگاری خود خواهش‌هایی در این مورد داشتیم. باید از حناچی شهردار تهران تشکر کنم که دعوت  ما را لبیک گفته و از المپیکی‌های شهر تهران تقدیر کرد. هدایای بسیار خوبی هم دادند. خودم هم در شهرری حضور داشتم و معاونت‌های ما هم به سایر شهرستان‌های استان رفتند.

پریچهره ادامه داد: برخی رؤسای فدراسیون‌ها خواستند به اردو تیم‌هایشان مراجعه نکنیم زیرا از ورزشکاران سایر استان‌ها هم در اردوها هستند و شاید برای آنها دل‌نگرانی و افسردگی پیش بیاید. فقط به اردوی یک تیم رفتیم اما در سالن آمفی‌تئاتر خود اداره کل ورزش جوانان نشستی برگزار کرده و به واسطه کرونا  با رعایت کردن برخی مسائل مختصر تقدیری انجام دادیم البته به این دلیل کلمه تقدیر را به عمد به کار می‌برم که تجلیل ابزارهای مختلفی را می‌طلبد اما درباره تقدیر اجازه ندادیم نگرانی 100درصد برای ورزشکاران به وجود بیاید. امیدواریم بعد از المپیک هم بتوانیم در خدمت ورزشکاران باشیم.

مدیرکل ورزش جوانان استان تهران در ادامه گفت‌وگو اضافه کرد: در کمیسیون 27 که مربوط به بخش خصوصی‌سازی و مشارکت است بحث قهرمانان المپیک را مطرح کردیم. همچنین درباره استخدام ورزشکاران هم یک مورد تمام شده و مورد دیگر در دست اقدام است و به حالت گزینش درآمده است. تعدادی از ورزشکاران در مرحله آخر استخدام هستند بحث دیگر درباره ماده 88 یا ماده 5 الحاق دو است که درباره واگذاری اماکن ورزشی است در آنجا هم قهرمانان را دیده‌اند و با ورود ما اگر بتوانیم از سلطانی‌فر در کمیسیون ماده پنج مجوز بگیریم راه را برای قهرمانان المپیک باز خواهیم کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز