رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ری:

توزیع ۷۰ هزار پرس غذای نذری به مناسبت دهه ولایت

۱۴۰۰/۰۵/۰۵ - ۰۸:۳۰:۲۶
کد خبر: ۱۲۱۲۰۳۵
توزیع ۷۰ هزار پرس غذای نذری به مناسبت دهه ولایت
رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ری گفت: بیش از ۷۰ هزار پرس غذای نذری به مناسب دهه ولایت و عید غدیر در روستاها و مناطق کم برخوردار شهرستان ری توزیع می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا تهران؛ حجت الاسلام علی کنگرلو اظهار داشت: مساجد، هیات مذهبی، آستان های مقدس امامزادگان واجب التعظیم، اداره اوقاف و خیرین از جمله بانیان این طرح هستند.

وی با اشاره به اینکه در احادیث مختلف اهل بیت(ع) توزیع اطعام و نذری در روز عید غدیر بسیار سفارش شده است، عنوان کرد: امسال به دلیل شیوع کرونا بانیان تمامی ایستگاه ها صلواتی، هیات مذهبی و مساجد هزینه های خودشان را برای تهیه و توزیع این غذاهای صرف کرده اند.

کنگرلو اضافه کرد: اطعام فوق پس از پخت با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی بسته بندی و در درب منازل افراد کم برخوردار در روستاها و مناطق حاشیه ای شهرستان ری توزیع می شود.

وی با بیان اینکه بسته های حمایتی نیز در ایام دهه ولایت در میان نیازمندان شهرستان ری توزیع می شود، افزود: توزیع بسته های معیشتی همراه با گوشت قربانی عید قربان همراه است که هم اکنون در شهرستان ری اجرا می شود.

دبیر ستاد دهه ولایت شهرستان ری ادامه داد: طرح تخفیف " به عشق مولا" نیز با همکاری اصناف مختلف شهرستان در حال انجام است که در آن اصناف با نصب بنر و پرچم برسر در مغازه هایشان بخاطر دهه ولایت و عید غدیر تخفیفاتی را به مشتریانشان ارائه می دهند.

کنگرلو با اشاره به اینکه طرح " نان علوی" نیز در روز عید غدیر در شهرستان ری انجام می شود، ابراز کرد: ۴۱۲ نانوایی بربری و سنگکی در این طرح مشارکت دارند که صبح روز عید غدیر به صورت رایگان نان در اختیار مردم قرار می دهند، در این طرح خیرین می توانند از یک تنور تا یک قرص نان نذر کنند و مشارکت نمایند.

وی در ادامه با بیان اینکه امسال همانند سال گذشته امکان برگزاری جشن در فضاهای روبسته امکان پذیر نبود، ابراز کرد: گروه های مختلف تئاطر و مداحی در مناطق مختلف شهرستان ری پیدا می کنند و به اجرای برنامه های شاد مفرح در فضاهای باز می پردازند.

کنگرلو یادآور شد: همچنین امسال اجرای نمایش های طنز و بازخوانی واقعه غدیر در بسیاری از مساجد شهرستان ری با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی صورت می پذیرد.

وی در اظهار داشت: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا سادات نمی توانند درب های منازل خود را برای ورود مردم باز نگهدارند از همین جهت می توانند نذورات خود را در طرح " عیدی به عشق مولا" با شماره گیری ستاره ۴۰۳۰ ستاره ۹۹ مربع پرداخت نمایند تا این هزینه ها برای مادران و نوزدان نیازمند صرف شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز