محمد گل محمدی فعال سیاسی و کنشگر حوزه جوانان:

مخالف جدی طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی هستم/ اقتصاد کشور را دریابید

۱۴۰۰/۰۵/۰۷ - ۱۲:۲۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۱۳۱۱۶
مخالف جدی طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی هستم/ اقتصاد کشور را دریابید
محمد گل محمدی فعال سیاسی و کنشگر حوزه جوانان در خصوص موافقت مجلس از طریق اصل ۸۵ قانون اساسی در خصوص طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی گفت: بنده مخالف جدی این طرح هستم چرا که معتقدم با تصویب نهایی این طرح در صحن علنی مجلس، کشور دچار تبعات جبران ناپذیری خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران؛ محمد گل محمدی فعال سیاسی و کنشگر حوزه جوانان در استان تهران در گفت و گویی با خبرنگار ما، از مخالفت جدی خود با طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی گفت و بیان داشت: متاسفانه مجلس شورای اسلامی به جای رسیدگی به مسائل مهم اقتصادی کشور و همچنین بر خلاف تاکیدات مقام معظم رهبری بر مدیریت صحیح فضای مجازی، در یک تصمیم و رفتار تکانشی، اقدام به طرحی تحت عنوان صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی کرده است، این در حالی که با اجرای این طرح شکاف بین مردم و حاکمیت بیشتر خواهد شد!

گل محمدی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنان نوروزی امسال خود خطاب به ملت فهیم ایران فرمودند: "متأسّفانه در فضای مجازیِ کشور ما هم که آن رعایت های لازم با وجود این همه تأکیدی که من کردم صورت نمیگیرد و در یک جهاتی واقعاً ول است، که بایستی آن کسانی که مسئول هستند حواسشان باشد. همه‌ی کشورهای دنیا روی فضای مجازیِ خودشان دارند اِعمال مدیریّت میکنند، [در حالی که] ما افتخار میکنیم به اینکه ما فضای مجازی را ول کرده‌ایم! این افتخار ندارد؛ این به هیچ وجه افتخار ندارد. فضای مجازی را بایستی مدیریّت کرد. از این امکان مردم استفاده کنند، برای مردم بلاشک وسیله‌ی آزادی است، خیلی هم خوب است امّا نباید این وسیله را در اختیار دشمن گذاشت که بتواند علیه کشور و علیه ملّت توطئه کند"، به جمله از این امکان مردم استفاده کنند و برای مردم بلاشک وسیله ای آزاد است دقت بفرمایید! متاسفانه مسئولین ما همیشه با کج فهمی از سخنان رهبری اقدام به رفتارهایی می کنند که باعث دلخوری مردم به خصوص جوانان این مرز و بوم می شوند. رهبری در این سخنرانی خود به شیوه درست مدیریت فضای مجازی با استفاده آزاد توسط مردم اشاره دارند، این در حالی است که مجلس با تصویب نهایی خود میخواهد کسانی که از اپلیکیشن های خارجی استفاده می کنند را روانه زندان کند!

وی ادامه داد: منظور مقام معظم رهبری از بیانات فوق، مدیریت صحیح در جهت ایجاد بستری مناسب و تولید محتوای بهتر است نه این که همیشه آخرین گزینه که محدود و مسدود سازی است، انتخاب شود. نمایندگان مجلس شورای اسلامی به جای کاهش پهنای باند و روانه کردن ملت به زندان، در فکر تصویب قانونی باشند که باعث افزایش پهنای باند، ایجاد بستری مناسب برای تولید محتوای بهتر و همچنین بهبود زیرساخت های لازم برای استفاده از اپلیکیشن های داخلی در کنار اپلیکیشن خارجی باشند، در غیر این صورت با اقبال مردم مواجه نخواهند شد و حتی ممکن است شکاف بین مردم و حاکمیت با تصمیم های غلطی که مکررا گرفته می شود، بیشتر شود.

این دانش آموخته عرصه رسانه همچنین بیان داشت: ما باید با تولید محتوای خوب و فعالیت در اپلیکیشن های خارجی در کنار شبکه های اجتماعی داخلی، در جنگ های نابرابری که ایجاد شده است حضور پر رنگی داشته و در سطح بین المللی فعالیت کنیم، نه این که ارتباط خود را با جهان قطع و مدعی صدور انقلاب اسلامی در سراسر دنیا باشیم! این یک خطای استراتژیکی است و امیدوارم که مسئولین هر چه سریع تر به فکر جبران تصمیم های اشتباه خود باشند.

مشاور جوان سخنگوی پیشین کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در خصوص شرایط اقتصادی کشور نیز ابراز نگرانی کرد و گفت: متاسفانه باتوجه به شرایط حاکم بر جامعه و همچنین تصمیم گیری های اشتباه و مکرر از سوی مسئولین،  اقتصاد کشور شدیدا دچار بحران شده است و مسئولین باید به طور جدی هر چه سریع تر به فکر رفع مشکلات فوق باشند. قوای سه گانه بهتر است به فکر تصویب و اجرا قوانینی باشند که وضعیت معیشتی مردم را بهبود می بخشند. اکنون فضای مجازی برای بسیاری از جوانان محلی برای ایجاد کسب و کار و ارتزاق شده است و با اجرای برخی قوانین باعث افزایش بیکاری، فقر، آسیب های اجتماعی و... خواهیم بود که در صورت افزایش موارد فوق به آمار فعلی کشور، دیگر نمی توان آن را کنترل و مدیریت کرد و جامعه از هم فرو می پاشد لذا اینجانب به نمایندگی از جوانان این مرز و بوم از مسئولین تقاضا دارم بیش از پیش به طور جهادی فعالیت کرده و به معنی واقعی کلمه مدافع حقوق مردم به خصوص قشر جوان جامعه باشند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز