معاون درآمد و امور مشترکین آبفای غرب استان تهران؛

قطع ۱۵۲۰ رشته انشعاب آب غیرمجاز از ابتدای سال جاری

۱۴۰۰/۰۵/۱۳ - ۰۹:۱۳:۳۹
کد خبر: ۱۲۱۵۵۵۶
قطع ۱۵۲۰ رشته انشعاب آب غیرمجاز از ابتدای سال جاری
معاون درآمد و امور مشترکین آبفای غرب استان تهران ازقطع 1520 رشته انشعاب آب غیرمجاز از ابتدای سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ طی گفتگو با سهراب فلاوند معاون درآمد و امور مشترکین شرکت آب و فاضلاب غرب استان تهران او از قطع 1520 رشته انشعاب آب غیرمجاز از ابتدای سال جاری تا کنون خبر داد. 

لطفاً بفرمایید در محدوده آبفای غرب چه محدوده ای را شامل می شود و چه تعداد اشتراک آب و فاضلاب وجود دارد؟ آبفای غرب استان تهران تامین آب شرب شهرستان های قدس، شهریار و ملارد را عهده دار است و شامل بیش از 255 هزار اشتراک آب با آحاد 586 هزار نفر شهری و روستایی و بیش از 43 هزار انشعاب فاضلاب با آحاد حدود 110 هزار نفر می باشد.

مهمترین چالشی که در حوزه امور مشترکین با آن روبرو هستید چه است؟ موضوع اصلی اقتصاد آب است که قیمت تمام شده آب بسیار بالاتر از مبلغ دریافتی از مشترکین می باشد و در این خصوص باید مبلغ معادل سازی شود تا بتوان خدمات مطلوبی را به مردم ارائه داد.

در غرب استان تهران چه تعداد کنتور آب خراب می باشد و در این خصوص چه اقدامی انجام شده است؟ حدود 15 هزار دستگاه کنتور آب خراب شناسایی شده و با توجه به نوسانات نرخ ارز متاسفانه پیمانکاران حاضر نشداند در مناقصات برگزار شده شرکت کنند و همین موضوع کار تعویض را مقداری به تعویق انداخته و اما از پایان سال 99 قرارداد 6000 تعویض کنتور به سرانجام رسید و در حال انجام است همچنین 800 عدد کنتور در پیمانی دیگر تعویض شده و مناقصه تعویض 7000 دستگاه دیگر در حال برگزاری است. لازم به توضیح است برای تعویض کنتور خراب نیاز به مراجعه مشترکین نیست همچنین هزینه تعویض کنتور خراب رایگان است.

آیا امکان تقاضای کنتور جداگانه برای مجتمع های مسکونی وجود دارد؟ اگر از لحاظ فنی لوله کشی داخل ساختمان تا درب ورودی مجزا شده باشد متقاضیان میتوانند درخواست دهند و پس از پرداخت هزینه نصب انشعاب قابل انجام است.

در غرب استان تهران چه تعداد انشعاب غیرمجاز شناسایی شده است؟ یکی از مهمترین چالش ها وجود انشعابات آب غیرمجاز است بر اساس برنامه سال جاری تا پایان سال 5000 انشعاب آب غیرمجاز باید شناسایی و قطع شود که از ابتدای امسال تا کنون 1520 رشته شناسایی و جمع آورشده است که از این تعداد 758 رشته تبدیل به مجاز شده اند.

چه تسهیلاتی برای متقاضیان خرید انشعاب آب و فاضلاب در نظر گرفته شده است؟طبق دستور العمل های موجود متقاضیان میتوانند نسبت به خرید انشعاب آب و فاضلاب به صورت اقساط اقدام نمایند همچنین برای خانواده محترم شهدا، جانبازان افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد برای یک بار و یک واحد مسکونی حق انشعاب آب به صورت رایگان محاسبه خواهد شد.

بفرمایید در خصوص خدمات غیرحضوری چه اقداماتی انجام شده است؟ مشترکین میتوانند از سه روش با مراجعه به پورتال شرکت و سامانه تلفنی 122 و همچنین سامانه پیامکی 10001522 خدمات غیرحضوری دریافت کنند.

برای افرادی که مصرف آب آنان بیش از حد مجاز است چه تمهیداتی اندیشیده شده است؟ الگوی مصرف برای یک واحد مسکونی در سطح استان تهران 14 مترمکعب در ماه است در صورتی که مشترک بیش از این تا 2 برابر استفاده کند پر مصرف و اگر بیش از آن باشد بد مصرف به حساب می آید که پس از محاسبه و صدور قبض به صورت خودکار برای اینگونه مشترکین از طریق سامانه پیامک اخطار ارسال می شود و حتی در صورت تکرار و صدور اخطار کتبی ممکن است منجر به قطع موقت انشعاب آب مشترک بد مصرف شود.

به عنوان معاون درآمد و امور مشترکین آبفای غرب استان تهران سخن پایانی خود را بفرمایید: با توجه به کاهش بارش ها که منجر به افت شدید سفره های زیر زمینی شده است مردم لازم است مصارف خود را بیش از پیش مدیرت کنند و همچنینبا پرداخت به موقع  قبوض آب بهای خود ما را در خدمات رسانی هرچه بهتر یاری رسانند. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز