فرماندار اسلامشهر؛

اعضای شوراهای اسلامی از دامن زدن به مسائل حزبی و گروهی پرهیز کنند

۱۴۰۰/۰۵/۱۶ - ۱۱:۰۷:۵۵
کد خبر: ۱۲۱۶۷۶۷
اعضای شوراهای اسلامی از دامن زدن به مسائل حزبی و گروهی پرهیز کنند
فرماندار اسلامشهر بر ضرورت تسلط اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا بر وظایف قانونی و آئین نامه ها تاکید کرد و گفت: توجه به تعهد و تخصص در انتخاب شهردار نیز حائز اهمیت است و اگر فردی به عنوان شهردار انتخاب شود که تجربه و تخصصی در حوزه مدیریت شهری ندارد در آینده می تواند مشکلاتی را در شهر ایجاد کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ مسعود مرسلپور فرماندار اسلامشهر اظهار کرد: شورای اسلامی به عنوان نهادی برخواسته از مردمسالاری دینی از جایگاه ویژه ای در سیاست گذاری در حوزه مدیریت شهری برخوردار است.

وی در ادامه با بیان اینکه مسئولیت های انتصابی و انتخابی در نظام جمهوری اسلامی فرصتی برای کسب قدرت و زر و زور نیست، افزود: مسئولیت ها تکالیفی هستند که باید در راستای ادای آن نهایت دقت را داشته باشیم چرا که خداوند متعال و روح امام راحل(ره) و شهدا ناظر بر اعمال ما در دوره مسئولیت هستند.

فرماندار اسلامشهر ادامه داد: عضویت در شوراهای اسلامی شهر و روستا آزمونی است که خداوند در سرنوشت شما قرار داده و وقتی به پایان کار می رسید این مردم هستند که درباره عملکردتان قضاوت خواهند داشت.

مرسلپور در بخش دیگری از سخنان خود به پرهیز اعضای شوراهای اسلامی از دامن زدن به مسائل حزبی و گروهی و تقسیم کردن مردم به خودی و غیر خودی اشاره کرد و افزود: عمده فعالیت شهرداری ها در دوره گذشته بر حوزه عمرانی متمرکز بوده و در حوزه های اجتماعی و فرهنگی اقدامات چشمگیری شاهد نبودیم و منتخبات شورای ششم می توانند در این زمینه تغییراتی را در رویکرد مدیریتی شهرداری ها ایجاد کنند.

وی همچنین بر عدم دخالت اعضای شوراهای اسلامی شهر در انتصاب معاونین و مدیران شهرداری ها تاکید کرد و ادامه داد: مشورت گرفتن شهردار از اعضای شورا در انتصابات قابل احترام است اما سهم خواهی از شهردار در زمینه انتصاب مدیران توسط اعضای شورای شهر به کنار گذاشتن وظایف نظارتی شوراها منجر می شود.

فرماندار اسلامشهر با بیان اینکه با همگرایی و همراهی که وجود دارد طبق اعلام دستگاههای ذیربط بیش از 2 هزار میلیارد تومان صیانت از حقوق عمومی و بیت المال در شهرستان داشتیم گفت: بخشی از این صیانتها توسط شوراهای اسلامی رقم خورده که قابل تقدیر است.

وی همچنین به اهمیت بررسی حقوقی پیشنهادات و توافقات شهرداری ها پیش از بررسی و رای گیری در صحن علنی شورا اشاره کرد و گفت: کلیه مصوبات شوراهای اسلامی در هیات تطبیق مصوبات شوراها به دقت از منظر قانونی و حقوقی مورد بررسی قرار می گیرد و شوراهای اسلامی می توانند با استفاده از نظرات کارشناسان حقوقی از تصویب مواردی که اشکالات قانونی دارند پیشگیری کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز