گزینه های مدیریت صندوق بازنشستگی کشور چه کسانی هستند؟

۱۴۰۰/۰۶/۱۷ - ۱۳:۰۹:۰۷
کد خبر: ۱۲۳۰۸۶۱
گزینه های مدیریت صندوق بازنشستگی کشور چه کسانی هستند؟
نام چندگزینه برای تصدی مدیریت صندوق بازنشستگی کشور مطرح می باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ یکی از مهم ترین و حساس ترین حوزه های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری میباشد که پس از سازمان تامین اجتماعی دومین صندوق بازنشستگی و بیمه ای ایران است و تا سال 1399 بیش از یک میلیون و 471 هزار نفر بازنشسته و وظیفه بگیر دولت را زیر پوشش خود قرارداده است.

باتوجه به افزایش میانگین سنی جامعه ایرانی طی سالهای اخیر درصورت عدم تدبیرصحیح، بحران صندوق های بازنشستگی ظرفیت تبدیل به ابرچالشی اقتصادی - اجتماعی را دارد.

مجموعه ای بزرگ با داشتن حدود 113 شرکت کنترلی و مدیریتی در قالب 5 هلدینگ اهمیت داشتن مدیری باتجربه، خوشنام و آشنا به صندوق را صدچندان میکند.

 نام چندگزینه بیشتر از همه برای تصدی این عنوان مطرح میباشد.

فخرالله مولایی یکی از مدیران انقلابی باسابقه و خوش نام همراه با دولت میباشد که جهت تصدی این جایگاه مطرح میباشد.

این جانباز جنگ تحمیلی دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشدمدیریت اجرایی و دکترای مدیریت کسب و کار با گرایش مدیریت استراتژیک میباشد که تجربه مدیریت در سطوح مختلف از جمله معاون وزیرصمت، مدیرعامل صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی، مدیرعامل و نایب رییس هیئت مدیره شرکت صنعتی و معدن توسعه ملی، مشاور عالی رئیس سازمان بازنشستگی کشوری ، رئیس هئیت مدیره صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک، قائم مقام مدیر عامل و مدیر کارخانه شرکت قفل سازی ایران،رئیس هیئت مدیره شرکت صبافولادخلیج فارس ، مدیرعامل شرکت صنایع غذایی پیچک (وابسته به صندوق بازنشستگی کشوری) ، مشاوررئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی و... گوشه ای از سوابق اجرایی وی میباشد.

گزینه بعدی محمداسکندری با مدرک تحصیلی کارشناسی ارشدپیوسته معارف اسلامی ، مدیریت صنعتی از دانشگاه امام صادق (ع) و دکترای مدیریت بازرگانی گرایش سیاستگذاری از دانشگاه علامه طباطبایی میباشد.

قسمتی از سوابق اجرایی وی هم شامل مشاوراقتصادی مدیرعامل صندوق بارنشستگی کشوری،  مدیرصندوق سرمایه گذاری مشترک آرین، عضو هیات مدیره کارگزاری آرادایرانیان، طراح و موسس و مدیرعامل شرکت شبکه مبادلات غیربورسی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران ، سرپرست هلدینگ آتیه صبا و مدیرعامل هلدینگ پیشگامان اقتصاد صادقین با حضور تعدادی از دانش آموختگان دانشگاه امام صادق (ع) از جمله خود آقای عبدالملکی وزیرحال حاضر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و زاهدی وفا میباشد که در سال 1390 تاسیس شده است.

در سوابق اجرایی این جوان انقلابی بیشتر از همه شراکت وی با وزیرمحترم تعاون به چشم میآید که اگر ایشان بعنوان مدیرعامل صندوق بارنشستگی کشور انتخاب شود شبهات زیادی رادرآینده برای ایشان و وزیرمحترم و مجموعه تحت امرش بوجود خواهدآورد. و همانطور که دکترعبدالملکی در جلسه رای اعتماد اولین گام خود را فسادزدایی ار مجموعه‌های اقتصادی  و سالم‌سازی سرمایه مدیریتی و انسانی در این مجموعه‌ها اعلام کرد.

وی گفت نظام انتصابات را مدیریت خواهدکرد و بر اصل شایسته گزینی  و حق الناس تاکید ویژه داشتند. پس چنین وزیری با چنین روحیه جهادی مبارزه با فساد صددرصد اجازه نخواهند داد چنین شبهاتی در ابتدای وزارتش ، او ومجموعه وزارت خانه تعاون کار ورفاه اجتماعی رادر برگیرد.

سیدمیعادصالحی از جوانانی است که بعنوان یکی از گزینه های مطرح برای این حوزه به شمار میرود، این دانش آموخته دکتری از دانشگاه صنعتی شریف، از نخبگان علمی میباشد و به مدت چندماه مدیریت صندوق را در دولت روحانی بعهده داشته است.

از سوابق اجرایی ایشان میتوان به مشاور وزیرصمت و مشاوروزیرتعاون هردو در زمان آقای شریعتمداری، عضو کمیسیون مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی، دبیرکمیسیون نخبگان شورای عالی انقلاب فرهنگی، رئیس بنیادملی نخبگان در امورنخبگان و استعدادهای برتر، عضو هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی از دیگر سوابق وی میباشد.

قابل به ذکر است در زمان مدیریت او در صندوق بازنشستگی حواشی بوجود آمده مربوط به ارتباط بسیار نزدیک وی با شریعتمداری وزیرسابق تعاون کار و رفاه اجتماعی و گزارش دیوان محاسبات در زمینه عدم صلاحیت  وی به علت مرتبط نبودن مدرک تحصیلی اش با مدیریت صندوق بارنشستگی کشوری باعث آسیب هایی به خود او و مجموعه صندوق  شد.

با توجه به گزینه های پیش رو و شرایط حال حاضر صندوق بازنشستگی کشور و حساسیت های جامعه بخصوص در حوزه بازنشستگان نیاز به فردی بدون حاشیه، باسابقه بالا ی اجرایی و آشنا به مسائل و مشکلات صندوق بیش از پیش احساس میشود. امیدوار

 

نظر شما