موافقت وزیر جهاد کشاورزی با احداث پایانه صادراتی محصولات کشاورزی در ورامین

۱۴۰۰/۰۶/۲۳ - ۱۵:۳۳:۳۳
کد خبر: ۱۲۳۳۵۵۵
موافقت وزیر جهاد کشاورزی با احداث پایانه صادراتی محصولات کشاورزی در ورامین
در دیدار حسین نوش آبادی نماینده دیار پانزده خرداد در مجلس شورای اسلامی با دکتر ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی، تصمیمات مهمی اتخاذ گردید.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ در این دیدار، سه درخواست مهم نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک، مورد موافقت وزیر جهاد کشاورزی قرار گرفت.

نوش‌آبادی با اشاره به اینکه شهرستان های ورامین و پیشوا قطب تولید محصولات کشاورزی و دامی استان تهران محسوب می شوند و تامین کننده اصلی غلات و مواد پروتئینی و تولید گوشت قرمز و صیفی جات و محصولات گلخانه ای بشمار می روند و بیش از شصت هزار هکتار اراضی قابل کشت دارد و در سال، پانصد هزار راس دام سبک و سنگین پرورش می دهد، استعداد و ظرفیت ایجاد یک پایانه صادراتی محصولات کشاورزی و دامی برای ارسال به سایر مناطق کشور و بازارهای بین المللی و کشورهای همسایه و ایجاد ارزش افزوده برای کشاورزان و درآمدهای ارزی ضروری دانستند و بر اجرای آن تاکید کردند.

وزیر جهاد کشاورزی ضمن موافقت با این درخواست، دستور ویژه ای برای احداث پایانه صادراتی محصولات دامی و کشاورزی، در دیار پانزده خرداد صادر کردند.

دومین درخواست نماینده مردم در مجلس، ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی جهت فرآوری محصولات کشاورزی بود.

حسین نوش آبادی ایجاد صنایع تبدیلی را یکی از سودمندترین ارتباطات بین دو بخش صنعت و کشاورزی دانست و اظهار داشت:  صنایع تبدیلی در حوزه کشاورزی باعث کاهش میزان بیکاری‌های دائمی ‌و فصلی در مناطق روستایی می‌شود و  زمینه مناسب را جهت توسعه بخش کشاورزی را فراهم می‌کند و به افزایش تولیدات، بهره‌وری و ایجاد فرصت‌های شغلی، کمک می کند و می‌تواند پیش نیاز استراتژی صنعتی شدن و تامین‌کننده امنیت غذایی در کشور باشد.

وزیر جهاد کشاورزی، با تایید صحبت های نماینده مردم، دستور دادند، ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی برای شهرستان های ورامین، پیشوا و قرچک، قرار گیرد.

در خواست افزایش سهمیه نهاده های کشاورزی و دامی، توسعه کانال های آب زراعی به روستاهای بخش جواد آباد و جلیل‌آباد ، از جمله درخواست های دکتر نوش‌آبادی بود که مورد موافقت وزیر جهاد کشاورزی قرار گیرد.

دعوت از وزیر کشاورزی برای سفر به منطقه و آشنایی بیستر با مشکلات کشاورزان و دامداران از نزدیک، مورد قبول ساداتی نژاد قرار گرفت و مقرر  شد طی ماه های آینده انجام شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز