ایران از گرجستان خواسته است رویکردهای خود در قبال شهروندان ایرانی را به صورت جدی تغییر دهد

۱۴۰۰/۰۷/۰۲ - ۰۶:۵۳:۰۶
کد خبر: ۱۲۳۷۷۲۹
ایران از گرجستان خواسته است رویکردهای خود در قبال شهروندان ایرانی را به صورت جدی تغییر دهد
همزمان با ادامه ی رویکرد متفاوت دولت گرجستان در قبال شهروندان ایرانی، ساعتی پیش کاردار موقت سفارت ایران در گرجستان با معاون امور بین الملل وزارت دادگستری گرجستان دیدار کرد و از مقام های گرجی خواست مشکلات پیش پای اتباع ایرانی را رفع کنند.

 به گزارش خبرگزاری برنا ؛در این دیدار محمد قبادی راد موضوعاتی از جمله رد اقامت اتباع ایران بر اساس ماده ی ۱۸، رفتارهای نامتناسب ماموران مرزبانی گرجستان با شهروندان ایرانی، و موضوع تثبیت اسناد پایه ای دو کشور در موضوعات مختلف از جمله وکالت نامه ها و راهکارهای مقابله ی موثر با جاعلین را با طرف گرجی در میان گذاشت.

بکا دزاماشویلی معاون امور بین الملل دادگستری گرجستان هم در این دیدار بر انتقال موضوعات مطرح شده به مقام های بالاتر تاکید کرد و گفت گرجستان به دنبال تحکیم روابط خود با ایران است.

 در دیدار امروز معاون کاردار موقت سفارت ایران در گرجستان از معاون بین الملل دادگستری گرجستان خواسته است این کشور با نظرداشت قوانین خود در مورد اتباع خارجی ( از جمله قوانین مرتبط با سفر به این کشور با تزریق دو دوز واکسن کرونا، توافق نامه ی لغو روادید بین دو کشور ایران و گرجستان و یا سایر قوانین مرتبط ) این قوانین را در مورد اتباع ایرانی هم اجرایی کند.

 نزدیک به یک ماه است دولت گرجستان در اقدامی مغایر با  روح توافق نامه های بین دو کشور، به اتباع ایرانی اجازه ی ورود به گرجستان را نمی دهد.

سخنگوی وزارت خارجه ی کشورمان: موضوع برخوردهای پلیس مرزبانی گرجستان با اتباع ایرانی در حال پیگیری است.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه ی کشورمان گفته برخورد پلیس مرزبانی گرجستان با اتباع ایرانی غیر قابل قبول است و موضوع را به صورت جدی مورد پیگیری قرار داده ایم

 نزدیک به یک ماه است پلیس مرزی گرجستان با استناد به دستور دولت گرجستان، اجازه ی ورود اتباع ایرانی را به هیچ وجه صادر نمی کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز