در پاسخ به برنا عنوان شد؛

کارآفرینی و حمایت از کسب و کار جوانان در اولویت برنامه های پارک فناوری پردیس

۱۴۰۰/۰۷/۱۷ - ۱۶:۵۳:۵۹
کد خبر: ۱۲۴۴۳۳۴
کارآفرینی و حمایت از کسب و کار جوانان در اولویت برنامه های پارک فناوری پردیس
رییس پارک فناوری پردیس در نشست خبری بیستمین سالگرد تاسیس پارک از صادرات 300 میلیون یورویی شرکت‌های عضو پارک در بیست سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ صفاری نیا در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه به مناسبت نکوداشت هفته بیست سالگی پارک فناوری پردیس گفت: هم اکنون بیش از 400 عضو فعال در پارک و شعب آن مستقر هستند که این شرکت‌ها در 20 سال گذشته، 300 میلیون یورو صادرات داشته اند.

وی افزود: شرکت های پارک در سال های اخیر توانسته اند مبالغ فراوانی صرفه جویی ارزی برای کشور از طریق بومی سازی فناوری داشته باشند.

رییس پارک فناوری پردیس یادآور شد: حدود 260هزار مترمربع از فضای پارک با سرمایه گذاری مستقیم بخش خصوصی ساخته شده و مورد بهره برداری قرار گرفته است و 200هزار متر مربع دیگر نیز در حال ساخت و بهره برداری است.

صفاری نیا افزود: بخش خصوصی در سال های گذشته 77هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری فقط در بخش منابع فیزیک در در پارک فناوری پردیس داشته است که این مبلغ 25 برابر کمک های دولتی برای توسعه پارک می باشد.

رییس پارک فناوری پردیس با اشاره به مهمترین برنامه های هفته نکوداشت بیست سالگی پارک گفت: نوزدهمین اجلاس سالیانه پارک قرار است امسال روز دوشنبه 19 مهر ماه، در سالن همایش‌های پارک از ساعت 14 الی 16:30 با حضور سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، اعضای هیئت امنای پارک و شخصیت‌های برجسته کشوری برگزار می‌شود.

صفاری نیا افزود: امسال با توجه به برگزاری نکوداشت هفته بیست سالگی، برنامه های مختلفی در پارک فناوری پردیس اجرا خواهد شد. یکی از این برنامه ها کلنگ زنی دانشگاه خاتم در فاز 4 پارک می باشد که دو‌شنبه 19 مهر ماه از ساعت 10 الی 11 با حضور مجید قاسمی مدیرعامل بانک پاسارگاد برگزار می شود. این دانشگاه قرار است در زمینی به وسعت 17 هکتار بهره برداری شود.

صفاری نیا ادامه داد: همچنین هفدهمین نشست سراسری فن‌بازارهای کشور، سه شنبه 20 مهرماه با حضور مسئولان فن بازارهای منطقه ای و تخصصی سراسر کشور برگزار می شود.

وی همچنین از رونمایی  قراردادهای تبادل فناوری فن بازار نیز چهارشنبه 21 مهر ماه، خبر داد و گفت: اختتامیه سومین دوره طرح توانمند‌سازی تیکاف در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه 21 و 22 مهرماه از ساعت 8:30 الی 19 از دیگر برنامه های هفته نکوداشت بیست سالگی پارک است.

 وی در پاسخ به خبرنگار برنا در خصوص برنامه تیکاف و حمایت های پارک از جوانان اظهار داشت: دو برنامه صدف و تیکاف ویژه جوانان و کسب و کار آنهاست که بخشی ویژه دانشجویان و حمایت از طرح و برنامه های آنها و آماده سازی آنها برای تجربه و  کسب مهارت های فعالیت در بازار کار است.

در ادامه معاون توسعه نوآوری پارک فناوری پردیس درباره برگزاری هفدهمین نشست سراسری فن بازارهای کشور گفت: شبکه فن بازار ملی ایران در حال حاضر در 28 استان دارای دفاتر منطقه ای بوده و تا پایان سال جاری در تمام استان‌های کشور دفتر فن بازار منطقه ای راه اندازی خواهند شد. همچنین 4 فن بازار تخصصی در حوزه های صنعت گاز، پتروشیمی، سلامت و فناوری های شهری ایجاد شده است و 52 شرکت خصوصی بعنوان کارگزار تجارت فناوری (بروکر) در این شبکه فعال هستند.

اکبر قنبرپور ادامه داد: در حال حاضر سامانه فن بازار بیش از 26 هزار کاربر دارد و 14 هزار محصول دانش بنیان و فناورانه، 5 هزار شرکت و نزدیک به 600 نیاز فناوری در آن ثبت شده است. در سال 1399 بیش از 400 میلیارد تومان قراردادهای همرسانی توسط شبکه فن بازار ملی ایران منعقد شد و در سال جاری نیز این میزان به 600 میلیارد تومان خواهد رسید.

وی افزود: به منظور هم افزایی فن بازارهای سراسر کشور و به مناسبت بیست سالگی پارک فناوری پردیس، سه شنبه20 مهر ماه؛ هفدهمین نشست سراسری  فن‌بازارهای کشور، با حضور کلیه مدیران فن بازارهای منطقه ای و تخصصی و کارگزاران تجارت فناوری  در سالن همایش های پارک برگزار می شود.

گفتنی است برنامه های پارک فناوری پردیس طی این هفته از سوی خبرگزاری برنا بطور کامل اطلاع رسانی خواهد شد.

 

34

13

photo_2021-10-10_17-53-37

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز