سعید موسوی سیرجانی؛

باید ضعف‌ها را به نقاط قوت تبدیل کنیم، فرصت‌ها را قدر بدانیم

۱۴۰۰/۰۷/۲۱ - ۱۷:۰۳:۴۱
کد خبر: ۱۲۴۶۳۷۷
باید ضعف‌ها را به نقاط قوت تبدیل کنیم، فرصت‌ها را قدر بدانیم
جلسه هم‌ اندیشی استاد سعید موسوی سیرجانی ،فعال اجتماعی و کُنشگر اقتصاد و ورزش ایران با دکتر محمدتقی امیری‌خراسانی،رییس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی با موضوع انسجام و گسترش بازیهای بومی و محلی در دفتر ریاست برگزار گردید.

به گزارش خبرگزاری برنا استان تهران ؛ سعید موسوی سیرجانی با اشاره به‌اینکه ؛ فرهنگ‌سازی و حمایت از ورزشهای روستایی و بازی‌های بومی محلی کشور می‌تواند حرکتی انسجام یافته در جهت توسعه و حفظ ارزش‌های سنتی ، فرهنگی و اجتماعی ما ایرانیان باشد. و باید هرچه سریعتر نسبت به ساماندهی آن اقدام نمائیم.

در طی این نشست هم‌اندیشی سعید موسوی سیرجانی گفت : با پیشرفت علم و تکنولوژی ، آداب و رسوم و سنت کهن کشور از جمله بازیهای بومی محلی در بین مردم و جوانان ما فراموش گشته و به عنوان یک مشکل جدی - جامعه را به حد چشمگیری به چالش کشیده است. و اینگونه است که فرهنگ و سنت اصیل ایرانی در انبوه جلوه‌های مدرن کمرنگ‌تر می‌شود. و برای هیچ فردی از بین رفتن اصالت و سنت‌های قدیم کشورش بخصوص ورزش بومی محلی که اولین آیتم فرهنگی هر کشوری است - نمی‌تواند قابل قبول و خوشایند باشد.

موسوی سیرجانی خاطرنشان کرد : ورزش عشایری و روستایی ؛ نمادی از احساسات ملی و هویت کشور ، فرهنگ اسلامی ، اصالت ، غیرت و اقتدارِ ملتِ نجیب‌زاده ی ما است. و هر چه بیشتر در زمینه‌ ی ارتقاء ورزش روستایی - عشایری و بازی‌های بومی محلی تلاش کنیم ، قطعا ثمره و خروجی مطلوب و باارزشی بدست می‌آید.

"موسوی سیرجانی" در پی گفتگو با دکتر "امیری‌خراسانی" ریاست محترم فدراسیون روستایی ؛ از کارآمدی و تلاشهای ایشان قدردانی خاصی بعمل آورد و تصریح کرد : باید ضعف‌ها را به نقاط قوت تبدیل کنیم. فرصت‌ها را قدر بدانیم. استعدادها را شناسایی کنیم. پتانسیل جوانان را بکار گرفته و مشارکت‌های اجتماعی را در زمینه همکاری بیشتر نمائیم. کارهای مهم و ضروری را به تاخیر نیندازیم. سریعتر اقدام نماییم. و مهمتر "نسبت به جوانان خودجوش و فرهیخته نگاه‌ سیاسی نداشته باشیم" ! نگاه‌های سیاسی به همدیگر - موجب فروپاشی ارزشهای جمعی کشور و دلزدگی مردم می‌شود. بهترین مدیران و روسای ورزشی کسانی هستند که استعدادها و سلیقه‌های گوناگون را در زیر یک چتر مدیریت گِرد آورند. و بدترین مدیران کسانی هستند که مجموعه همسو و هماهنگ را متفرق سازند.

به همین امر ؛ من از شما ریاست محترم فدراسیون ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی خواهشمندم در صورت صلاحدید به "ما" جوانان اعتماد کنید و زمینه‌ ی همکاری‌های فی ما بین را بی‌وقفه محیا نمایید.

لذا ضمن سپاسگزاری از همگی متولیان به امر فدراسیون ورزش روستایی و کسب اجازه ؛ ما - (انجمن مردم نهاد جوانان آتیه‌سازان کارمانیا) می‌توانیم با رهنمودهای فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی با راهبردهای ذیل مشارکت و همکاری داشته باشیم :

 تبلیغات حرفه‌ای ، متفاوت و خلاقانه‌ در شبکه‌های قدرتمند اجتماعی و سایر رسانه‌های پربازدید کشور.

ضمن اینکه ما قدرتمندترین و حرفه‌ای‌ترین تیم اینستاگرام مارکتینگ در جمهوری اسلامی ایران هستیم ، می‌توانیم برای جهانی‌سازی و به رسمیت شناختن پیج اینستاگرام فدراسیون روستایی و بومی محلی از شرکت جهانی فیسبوک - اینستاگرام تیک آبی دریافت کنیم و دنبال‌کننده‌های آن را ارتقاء دهیم.

تشکیل تیم بازاریابی و تبلیغاتی با آموزشها ، استراتژی و برنامه‌های متفاوت و ارتقاء‌دهنده - که اعضای آن نیز از میانِ جوانان ، تشکل‌های مردمی و جمعیتِ بومی و روستایی‌نشینان باشد.

 با کمک و حمایت جوانان پویا و روستایی‌نشینانی که از اعضای فعالِ انجمن "آتیه‌ سازان کارمانیا هستند - می‌توانیم سرعتِ شناسایی بازیهای بومی محلی روستاها و عشایری را که از یا و خاطرات رفته‌اند بالا ببریم و دوباره این بازی‌های اصیل و بومی را برپا کنیم.

 مشارکت اجتماعی در زمینه ی برگزاری همایش‌ها ، دوره‌ها ، برنامه‌ها و مسابقات بازیهای بومی محلی که "می‌تواند" موجب پُر کردن اوقات فراغت (رهایی جوانان روستایی از تنهایی‌‌ که منجر به افسردگی ، آزار روحی و انرژی منفی روستاییان می‌شود) و کاهش آسیب‌های روانی از کرونا و ایجاد نمودن میل و رغبت و شادی ، پویایی ، سلامتی ، نشاط و گرایش قوی و حرکت انسجام یافته در جهتِ ارتقاء سطح فرهنگ اجتماعی و سنتِ کهن و قدیم جامعه بخصوص ورزشهای روستایی و بازیهای بومی محلی شود را محیا نمائیم. و البته برنامه‌های متفاوت و فراتری طراحی کرده‌ام که میتواند علاوه بر احیای سلامتی و سرگرمی روستاییان و گسترش ورزشهای روستایی و بومی محلی ؛ بازدهی اقتصادی و مالی خوبی هم داشته باشد. که عملی کردن آن ، مشارکت و همکاری خیرین و دولتمردان را نیز می‌‌طلبد.

سعید موسوی سیرجانی در پایان افزود : همان‌طور که دنیای علم و تکنولوژی و مدرنیه برای آسانی و ارتقاء زندگی و کار انسانها ضرورت دارد ؛ اهمیت دادن به فرهنگ و سنت‌های کهن و قدیم ایرانی از جمله برپایی ورزشهای روستایی و بازی‌های بومی محلی می‌تواند در جهتِ توسعه و تداومِ ارزشهای زندگی و کسب‌وکار (مادی و معنوی) مردم و جوانان مفید و اثرگذار باشد و اقتدار میهن‌ همیشه جاویدمان را در صف بین‌المللی و نگاه‌های استعمارگر دشمنان خارجی به تصویر بکشاند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز