انتقاد استاندار تهران از شرایط انفعالی تنظیم بازار؛

منصوری: مردم به لحاظ معیشتی دچار مشکل هستند، اقدامات عملیاتی و ناظر به رفع مشکلات باشد

۱۴۰۰/۰۸/۱۷ - ۱۱:۰۵:۴۸
کد خبر: ۱۲۵۸۰۸۳
منصوری: مردم به لحاظ معیشتی دچار مشکل هستند، اقدامات عملیاتی و ناظر به رفع مشکلات باشد
استاندار تهران گفت: افزایش قابل توجه قیمت برخی از کالاها قابل قبول نیست؛ چراکه شرایط برای مردم سخت می گذرد و به لحاظ معیشتی مردم دچار مشکل هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ محسن منصوری در جلسه تنظیم بازار با انتقاد از وضعیت تنظیم بازار اظهار داشت: در حوزه تنظیم بازار منفعل هستیم و عکس‌العمل کار می کنیم؛ منتظر هستیم در بازار چه اتفاقی رخ می‌دهد بعد عمل کنیم.

وی خطاب به مسئولان جلسه ادامه داد: افزایش قابل توجه قیمت برخی از کالاها قابل قبول نیست؛ چراکه شرایط برای مردم سخت می گذرد و به لحاظ معیشتی مردم دچار مشکل هستند؛ وظیفه دولت این است که مشکل سفره مردم را حل کند؛ با باید گفتن ها مشکل حل نمی شود چرا که منبع اجرای بایدها ما و شما هستیم.

استاندار تهران تاکید کرد: هر چند برخی موضوعات ملی است؛ اما ۵۰ درصد موضوعات استانی در اختیار ستاد استان است، اگر معتقد به این موضوع نیستیم نباید مسئولیت قبول می کردیم؛ ما متولی استان هستیم و اگر مسئله داریم باید مشکلات را حل کنیم.

منصوری گفت: آستانه تحریک مسئولان نسبت به برخی افزایش قیمت ها بالاتر است و ممکن است به لحاظ معیشتی در فشار نباشند؛ اما مردم در مضیغه هستند از اینرو نیاز به تصمیم عاجل داریم.

وی عنوان کرد: اینکه از کدام منظر به اقتصاد نگاه کنیم، سبک مدیریتی متفاوتی است؛ مسئله اصلی باید مشخص شود که چه موضوعی است، نقطه‌ای که همه اقتصاددانان روی آن تأکید دارند و مورد توجه مقام معظم رهبری می باشد، حوزه تولید است که اشتغال، تورم، درآمد، سود و ضرر را حل می‌کند؛ لذا اصل تولید است.

استاندار تهران افزود: نیازمند برنامه هستیم، چطور می‌شود که نیاز مصرف مرغ روزانه استان ۱۵۰۰ تُن باشد اما در حوزه مدیریت آن با معضل مواجه باشیم، باید برنامه کوتاه مدت برای این حوزه داشته باشیم و برنامه بلندمدت نیز تدوین شود، در این مسیر هر پشتیبانی از سوی استانداری نیاز باشد حتما انجام خواهیم داد.

منصوری تاکید کرد:‌ نامه‌ای تنظیم شود خطاب به رئیس جمهور و هر اختیاری که نیاز است اخذ شود تا بهانه‌ای برای تنظیم بازار وجود نداشته باشد، از سوی دیگر نیازمند تشدید نظارت و بازرسی‌ها هستیم.

استاندار تهران با بیان اینکه جلسه ستاد تنظیم بازار جزو مهم ترین جلسات استان تهران است که با اراده جمعی باید هر چه جدی‌تر در جهت حل معضلات گام برداریم، خاطرنشان کرد: نباید در چنین شرایطی شاهد احتکار باشیم، باید بحث‌های فنی را در دستور کار قرار دهیم تا عوامل افزایش قیمت‌ها مشخص شود، این کار نیازمند تشکیل اتاق فکر و اتاق عملیات است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز