مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران ؛

میزبانی ها باید براساس زیر ساخت ها، امکانات و توانایی صورت می گرفت

۱۴۰۰/۰۸/۳۰ - ۱۴:۲۷:۴۴
کد خبر: ۱۲۶۴۱۴۶
میزبانی ها باید براساس زیر ساخت ها، امکانات و توانایی صورت می گرفت
مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران در جلسه هماهنگی مسابقات سومین المپیاد استعدادهای برتر استان تهران در مورد میزبانی رشته های ورزشی تاکید کرد: میزبانی ها باید براساس زیرساخت و امکانات ادارات و توانایی هیات ها صورت می گرفت.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ در این جلسه که با حضور مهدی مبینی مدیرکل دفتر توسعه آموزش ها و پایه و استعدادیابی وزارت ورزش و جوانان برگزار شد، پیرامون میزبانی رشته های ورزشی استان تهران به بحث و تبادل نظر، پرداختند.

نصرالله پریچهره در این جلسه گفت: بهتر بود قبل از واگذاری میزبانی ها، ابتدا با ادارات کل و هیات ها یک تبادل نظر صورت می گرفت تا میزبانی ها براساس زیر ساخت و امکانات ادارات و توانایی هیات ها صورت می گرفت.
 
وی با بیان اینکه برگزاری المپیاد و رقابت ورزشکاران مستعد، باعث شکوفایی استعدادها خواهد شد، گفت: جدیت در برگزاری این رقابتها سبب رشد و پیشرفت ورزش کشور می شود و در کنار آن پرورش استعدادها در تمامی زمینه ها صورت می گیرد، چرا که در بین ورزشکاران، استعداد کم نداریم.
 
پریچهره ادامه داد: المپیاد استعدادهای برتر حتی در زمینه امور برگزاری، داوری و مربیگری می تواند یک محک خوب باشد و استان ها باید به موضوع زیر ساخت و پرورش داوران و مربیان نیز نگاه ویژه کنند.
 
مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران با اشاره به بحث استعدادیابی و نقش مدال آوری گفت: اگر رتبه بندی و مدال از این المپیاد حذف می شد، بحث استعدادیابی به شکل قابل قبول تری صورت می گرفت، زیرا کسب مدال و امتیاز باعث می شود که استان ها فقط از قهرمان ها در این المپیاد استفاده کنند و این، بازده خوبی نخواهد داشت. به هرحال، امیدواریم این رقابتها زیربنای خوبی برای تمامی رشته های ورزشی باشد.
 
در ادامه این جلسه، مدیرکل دفتر توسعه آموزش های پایه و استعدادیابی با بیان اینکه انتخاب رشته های ورزشی براساس رشته های بازیهای آسیایی و المپیکی انجام شده، گفت: مبنا را بر این گذاشتیم سرمایه گذاری و استعدادیابی در رشته هایی باشد که در بازیهای آسیایی و المپیکی حضور دارند.
 
مبینی افزود:10 استان کشور میزبان این رقابتها خواهند بود و تلاش خواهیم کرد کیفیت المپیاد را بالا ببریم، ضمن اینکه در صددیم تا نام این المپیاد از استعدادیابی به نخبه گزینی تغییر پیدا کند .
 
وی درموردرشته هایی که استان تهران میزبان است، گفت: قایقرانی را با توجه به استدلال منطقی اداره کل استان تهران به استان بوشهر سپردیم و در مورد سپردن میزبانی دوومیدانی به استان تهران بررسی های لازم را خواهیم کرد و تلاش می کنیم این اتفاق بیفتد.
 
در این جلسه همچنین پیرامون حذف چند رشته از رشته های ورزشی بانوان علی الخصوص شنا و ژیمناستیک نیز بحث و گفتگو شد، چرا که تنها آوردگاه بانوان در این رشته ها داخل کشور بوده و بانوان در سطح بین المللی امکان حضور ندارند و فقط اینگونه رقابتهاست که باعث انگیزه بانوان جهت ادامه فعالیت در این رشته ها می شود.
 
گفتنی است این جلسه امروز(یکشنبه) با حضور دانشمند مسئول کارگروه المپیاد، سلیمانی رئیس کمیته آمار وفناوری اطلاعات المپیاد، ملاجعفری معاون توسعه امور ورزش و سلیمی معاون توسعه امور ورزش بانوان اداره کل، زرگر رئیس گروه توسعه ورزش حرفه ای و قهرمانی، خلج رئیس کمیته ارزیابی المپیاد و خیراله زاده مدیر پایگاه قهرمانی اداره کل تشکیل شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز