دیدار اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس با سردار "اشتری"/ تاکید بر حمایت همه جانبه از پلیس

۱۴۰۰/۱۰/۰۸ - ۱۳:۰۸:۳۰
کد خبر: ۱۲۷۹۸۸۲
دیدار اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس با سردار اشتری/ تاکید بر حمایت همه جانبه از پلیس
فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: مجموعه انتظامی به فرموده رهبری از ستون های اصلی امنیت است از اینرو انتظار داریم که نمایندگان در مجلس شورای اسلامی، فرماندهی کل انتظامی کشور را در راستای اجرای مطلوب ماموریت های محوله مورد حمایت قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ نشست مشترک فرماندهی کل انتظامی کشور با اعضاء کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با حضور سردار "حسین اشتری"  فرمانده کل انتظامی کشور و دکتر "وحید جلال زاده" رئیس این کمیسیون در محل فرماندهی کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد که در این نشست در خصوص تامین تجهیزات کلانتری و پاسگاه ها، رفع خلاء های قانونی، تامین بودجه لازم مجموعه انتظامی و ... از مواردی بود که در راستای ارتقاء اقتدار مجموعه انتظامی در اجرای ماموریت های محوله تاکید شد.

گرامی داشت یاد و خاطره سردار " حاج قاسم"

در این نشست سردار "حسین اشتری" ضمن  گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام و معزز انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، شهدای عرصه نظم و امنیت، مدافعان حرم، درود و سلام و بر روح بلند و ملکوتی امام خمینی (ره) و آرزوی سلامتی و طول عمر با عزت برای مقام معظم رهبری امام خامنه ای عزیز "مدظله العالی" و عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری بی بی دو عالم حضرت فاطمه الزهرا (س) گفت: در آستانه سالروز  شهادت سردار رشید اسلام شهید سپهبد "حاج قاسم سلیمانی" هستیم، یاد و خاطره این سردار عزیز را گرامی می داریم.

قدردانی از حمایت های کمیسیون امنیت ملی مجلس

وی در ادامه ضمن عرض خیرمقدم به اعضاء کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: از تمامی حمایت های همه جانبه این کمیسیون در دوره جدید مجلس شورای اسلامی تشکر و قدردانی می کنم؛ انصافا اعضاء کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با شناختی که از موضوعات سیاسی، اجتماعی و امنیتی دارند، حامی خوبی برای مجموعه انتظامی هستند.

فرمانده کل انتظامی کشور تاکید کرد: انتظار ما این است که نمایندگان محترم بیش از گذشته با توجه به شرایط، مجموعه انتظامی را مورد حمایت قرار دهند، (اشاره به اهتمام نمایندگان در کمیسیون تلفیق  بودجه سال 1401)

 طرح جامع ساختار و سازمان فرماندهی انتظامی کشور

این مقام ارشد انتظامی در ادامه به طرح جامع ساختار و سازمان فرماندهی انتظامی کشور با تصویب فرماندهی معظم کل قوا امام خامنه ای عزیز " مدظله العالی" اشاره کرد و گفت: طرح جامع ساختار و سازمان فرماندهی انتظامی اتفاق بسیار مبارکی بود که امید است شاهد برکت و اثرات مطلوب آن در اجرای ماموریت های محوله و ارتقاء خدمات رسانی به مردم عزیز و شریف ایران اسلامی باشیم.

سردار اشتری تصریح کرد: مجموعه انتظامی دارای گستردگی و تنوع ماموریتی بسیاری است و تمامی همکاران ما با روحیه جهادی و انقلابی به صورت شبانه روزی در حال خدمت رسانی و برقراری نظم و امنیت در سراسر کشور هستند ضمن اینکه جرایم در فضای حقیقی و مجازی نیز افزایش یافته و این مسئولیت ناجا را دو برابر کرده است.

رشادت مرزبانان در مرزها

این مقام ارشد انتظامی در ادامه مطالب فوق عنوان کرد: همکاران ما در جاده ها و شهرها در حال خدمت رسانی هستند از سویی مرزبانان نیز با رشادت و جانفشانی در مرزها با هرگونه تهدیدات (تحرکات گروه های ضدانقلاب، قاچاق مواد مخدر و کالا و ...) مقابله می کنند و اجازه تعدی دشمن به خاک مقدس جمهوری اسلامی ایران را نمی دهند از اینرو نیازمند حمایت همه جانبه از سوی مسئولان مربوطه هستیم.

سردار اشتری گفت: در حوزه مقابله با سرقت و ... سهم سایر سازمان ها مشخص است از اینرو لازم است که با مشخص شدن سهم سایر دستگاه ها آنها را نیز پای کار بیاوریم تا کمک حال مجموعه انتظامی باشند.

فرمانده کل انتظامی کشور با تاکید بر اینکه ماموریت های فرماندهی کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران تعطیل بردار نیست و ما نیازمند حمایت های همه جانبه هستیم، خاطر نشان کرد: همکاران ما به صورت شبانه روزی و در تمامی صحنه ها برای خدمت رسانی و برقراری نظم و امنیت و تداوم آن در سطح جامعه حضور دارند اما با توجه به گستردگی ماموریت های سنگین نیازمند نیروی بیشتری در مجموعه انتظامی هستیم از اینرو بایستی این مهم مورد اهتمام ویژه قرار بگیرد. ( افزایش کلانتری و پاسگاه ها و تجهیزت آنها به عنوان پیشانی نظام)

*هوشمندسازی پلیس

سردار اشتری در ادامه به اهمیت هوشمندسازی پلیس و اقدامات مجموعه انتظامی در این حوزه اشاره کرد و گفت: بحمداله طی سال های گذشته تاکنون با فراهم شدن زیرساخت ها اقدامات مطلوبی در این حوزه انجام شده است و با توجه به ارائه خدمات رسانی به مردم هم رضایت مندی آنها به مجموعه انتظامی افزایش یافته است.

اهتمام ویژه به معیشت کارکنان در انتظامی

این مقام ارشد انتظامی به اهمیت ارتقاء معیشت کارکنان در انتظامی کشور اشاره و عنوان کرد: معیشت کارکنان همچنان از اولویت های انتظامی است (تامین مسکن ملکی و سازمانی) که بحمدالله در این خصوص اقدامات مطلوبی انجام شده است به هر میزان ظرفیت و امکانات بیشتر باشد و معیشت کارکنان ارتقاء یابد قطعا در انجام مطلوب ماموریت ها تاثیرگذار خواهد بود بنابراین لازم است که در راستای رفع مشکلات و معیشت کارکنان متولیان امر اهتمام ویژه داشته باشند.

پیام مقام معظم رهبری به مناسبت هفته انتظامی

این مقام ارشد انتظامی همچنین به پیام روح بخش مقام معظم رهبری امام خامنه ای عزیز "مدظله العالی" به مناسبت هفته انتظامی اشاره و عنوان کرد: در این پیام، ایشان مجموعه انتظامی را از ستون های اصلی امنیت عنوان کرده اند از اینرو از نمایندگان در مجلس شورای اسلامی انتظار داریم که فرماندهی کل انتظامی کشور را در راستای اجرای مطلوب ماموریت های محوله از نظر معنوی و مادی حمایت کنند.

در مقابل ملت شریف ایران اسلامی مسئول هستیم

سردار اشتری در بخش دیگری از سخنان خود ضمن قدردانی و تشکر از اهتمام ویژه نمایندگان مجلس از مجموعه انتظامی خاطر نشان کرد: خدا را شاکریم که این عزیزان بسیار دغدغه مند و نگران مشکلات موجود هستند؛ امید است مطالبی که از سوی برادران گرانقدرمان در مجلس انقلابی مطرح شد کمک شایانی به مجموعه انتظامی کند.

این مقام ارشد انتظامی تاکید کرد: در همین جلسه عنوان می کنم که با تمام قدرت تمامی ماموریت های محوله را به نحو مطلوب به سرانجام خواهیم رساند؛ با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص رسیدن به پلیس در تراز انقلاب اسلامی و همچنین هوشمندسازی پلیس و ... وظایف خود را به نحو احسن انجام خواهیم داد و در این مسیر هیچگونه توقفی نخواهیم داشت چرا که همه ما در قبال ملت شریف ایران اسلامی مسئول هستیم.

حضور مقتدرانه مجموعه انتظامی در تمامی صحنه ها

سردار اشتری تصریح کرد: انصافا مجموعه انتظامی در تمامی صحنه های حساس  و بحرانی حضوری مقتدرانه، هوشمندانه و عاقلانه داشته است که به واسطه اقتدار توام با عقلانیت و هوشمندی نتایج مطلوبی نیز در ماموریت های محوله به دست آورده ایم.

این مقام ارشد انتظامی در ادامه مطالب فوق تاکید کرد: امروز امنیت و سلامت دو نعمت بزرگ الهی است که به برکت خون پربرکت شهدا و همچنین هدایت های داهیانه مقام معظم رهبری و هوشیاری ملت شریف ایران اسلامی نصیب ما شده است از اینرو در راستای برقراری امنیت از هیچ کوششی فرونگذار نخواهیم کرد و در هر کجا که نیاز باشد قاطعانه با ناهنجاری ها مقابله می کنیم؛ لازم است در راستای برقراری امنیت و تداوم آن در سطح جامعه دستگاه های متولی هم تقویت شوند.  

رضایت مقام معظم رهبری از مجموعه انتظامی

گفتنی است، اعضاء کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز در این نشست مشترک، ارتقاء ساختار ( طرح جامع ساختار و سازمان فرماندهی انتظامی کشور با تصویب رهبری) مجموعه انتظامی را خدمت سردار اشتری؛ فرمانده کل انتظامی کشور و کارکنان این مجموعه تبریک گفتند و این ارتقاء را به لطف مقام عظمای ولایت امام خامنه ای عزیز " مدظله العالی" باعث خیر و برکت دانستد.

بنابراین گزارش، در این نشست مشترک، اعضاء کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از رشادت و ایثارگری کارکنان انتظامی جمهوری اسلامی ایران خصوصا مرزبانان که با روحیه جهادی، انقلابی و جانفشانی از مرزهای ایران اسلامی پاسداری می کنند، قدردانی کردند و گفتند: همه ما شاهد تلاش های شبانه روزی و مجاهدت و ایثارگری شما عزیزان در تمامی صحنه ها هستیم که رضایت مقام معظم رهبری از عملکرد مجموعه انتظامی نیز گواه بر این ادعا است؛ امید است بیش از پیش در اجرای ماموریت های محوله سربلند و پیروز باشید ضمن اینکه ما هم اعلام آمادگی می کنیم که در تمامی حوزه ها و همچنین محقق شدن مطالبات مدنظر و تامین بودجه مورد نیاز مجموعه انتظامی را همراهی کنیم.

دکتر "وحید جلال زاده"؛ رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز در خصوص بودجه 1401 انتظامی کشور گفت: در این خصوص از سوی انتظامی کشور پیشنهاداتی ارائه شده و اعضای کمیسیون نیز عملکرد انتظامی را از تمامی زوایا مورد بررسی قرار دادند انشالله بودجه مورد نظر در راستای کمک به مجموعه انتظامی در جهت انجام ماموریت های محوله تامین خواهد شد  با توجه به نیازمندی هایی که مجموعه انتظامی دارد با برخی موافقت ها، مجوزها و تبصره های موجود می توان بودجه انتظامی را افزایش داد و انشاالله ما نیز شاهد موفقیت های انتظامی کشور باشیم.

اهتمام به ارتقاء سیستم های هوشمند، بهره مندی از فناوری های روز (هوشمندسازی پلیس و ... ) از دیگر مواردی بود که از سوی اعضاء کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی مورد تاکید قرار گرفت.

انتهای پیام

نظر شما