تاکید امام جمعه پردیس بر رعایت انصاف توسط صاحبخانه ها و کسبه و برخورد دولت با تورم

۱۴۰۰/۱۱/۰۱ - ۱۸:۱۲:۲۹
کد خبر: ۱۲۸۸۸۳۴
تاکید امام جمعه پردیس بر رعایت انصاف توسط صاحبخانه ها و کسبه و برخورد دولت با تورم
حجت الاسلام حسینی گفت: دولت برای کاهش تورم و مدیریت گرانی بیشتر تلاش بکند وبا مافیای دلالی در همه عرصه ها علی الخصوص مسکن و رهن و اجاره برخورد شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ حجت الاسلام حسین حسینی، امام جمعه شهرستان پردیس گفت: اگر میخواهیم جامعه ما فاطمی باشد و حضرت زهرا(س) از ما خوشحال باشد و رضایت داشته باشد که رضایت زهرا(س) رضایت پیامبر (ص) و رضایت پیامبر(ص) رضایت خداوند تبارک و تعالی است، باید ببینیم امروز چه مشکلاتی مردم را رنج میدهد برای رفع آن مشکلات تلاش کنیم، مانند رهن و اجاره های ناجوانمردانه که دارد کمر مستأجرین را خُرد می کند و گرانی و تورم که سفره های مردم را دارد خالی می کند و...

لذا دولت برای کاهش تورم و مدیریت گرانی بیشتر تلاش بکند و این مافیای دلالی را در همه عرصه ها علی الخصوص مسکن و رهن و اجاره کنترل کند.

وی تاکید کرد:  همچنین خود مردم باید هوای هم را داشته باشند و کمی مراعات همدیگر را بکنید.

وی افزود:  فروشندگان رعایت حال خریداران و صاحب خانه ها رعایت حال مستاجرین  را بکنند تا مردم که عیال خداوند هستند خوشحال باشند تا رضایت حضرت زهرا(س) و پیامبر(ص) و خداوند را بدست بیاوریم.

 امام جمعه پردیس با اشاره به  میلاد حضرت فاطمه س در هفته جاری و بیان اینکه جامعه فاطمی زیر بار هیچ ظلم و ستمی نمی رود، گفت: ما موظفیم  برای رفع  مشکلات مردم تلاش کنیم و دولت برای کاهش تورم و مدیریت گرانی بیشتر تلاش کند.

حجت الاسلام حسین حسینی امام جمعه شهرستان پردیس امروز در نماز جمعه شهرستان پردیس  با اشاره به میلاد فرخنده دختر پیامبر بزرگ اسلام، فاطمه معصومه س و تبریک آن به بانوان و مادران با اشاره به ویژگی های این بانوی بزرگوار و تفکرات جامعه مورد تایید وی گفت: حضرت زهرا(سلام الله علیها) با هیچ حاکم ظالمى بیعت نکرد و حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه هم بیعت هیچ سلطان ستمگرى را بر گردن ندارد و جامعه فاطمه نیز زیر بار ظلم و ستم نمی رود.

وی با اشاره به آیه «هل اتی» که درباره خانه حضرت زهرا(س) نازل شد و به خیر کثیر ایشان اشاره دارد، اظهارداشت: چراکه ایشان و خانواده شان در حالی که روزه بودند  از حق خود گذشته و آن را برای فقیر و مسکین و اسیر ایثار کردند و بزرگان اهل سنت وقتی به این آیات می رسند سر تعظیم فرود می آورند و می گویند وقتی خدای متعال فقیر و مسکین و اسیر را به در خانه فاطمه(س) می فرستد، ایشان آنها را بر خود مقدم می دارد، حال اگر ما تحت الگوی انسانیت مقاومت و مدیریت، این گونه شدیم در می یابیم که او از هر بدی دور است؛ بی سوادی و بی اخلاقی شر است و بی انصافی در اجاره گرفتن ها، در خرید و فروش ها در قضاوت کردن ها شر است و در بی عدالتی کردن و وظیفه خود را انجام ندادن شر است و... و ما باید از آنها دوری کنیم، و همچنین عدم حمایت از ولایت فقیه هم شر است و باید از آن هم دور شویم.

امام جمعه پردیس افزود: اگر میخواهیم جامعه ما فاطمی باشد و حضرت زهرا(س) از ما خوشحال باشد و رضایت داشته باشد که رضایت زهرا(س) رضایت پیامبر (ص) و رضایت پیامبر(ص) رضایت خداوند تبارک و تعالی است، باید ببینیم امروز چه مشکلاتی مردم را رنج میدهد برای رفع آن مشکلات تلاش کنیم، مانند رهن و اجاره های ناجوانمردانه که دارد کمر مستأجرین را خُرد می کند و گرانی و تورم که سفره های مردم را دارد خالی می کند و...

لذا دولت برای کاهش تورم و مدیریت گرانی بیشتر تلاش بکند و این مافیای دلالی را در همه عرصه ها علی الخصوص مسکن و رهن و اجاره کنترل کند.

وی تاکید کرد:  همچنین خود مردم باید هوای هم را داشته باشند و کمی مراعات همدیگر را بکنید.

حجت الاسلام حسینی خاطر نشان شد:  فروشندگان رعایت حال خریداران و صاحب خانه ها رعایت حال مستاجرین  را بکنند تا مردم که عیال خداوند هستند خوشحال باشند تا رضایت حضرت زهرا(س) و پیامبر(ص) و خداوند را بدست بیاوریم، لذا پیشنهاد میکنم این ماه در دریافت اجاره ها بخشی را به خاطر حضرت زهرا (س) به مستاجرین ببخشید و فروشندگان هم به خاطر حضرت زهرا (س) اطلاعیه ای را در مغازه خود نصب کنند که به خاطر ولادت حضرت زهرا (س) با کمترین سود فروخته میشود و... حتی همه جا که این امکان وجود دارد نوشته بشود و در دید عموم قرار بگیرد که خیر رساندن به مردم به احترام خیر کثیر حضرت زهرا (س) است.

وی با اشاره به     سفر رئیس جمهور به روسیه و سفر وزیر خارجه به چین یادآور شد: این سفر در راستای رساندن خیر کثیر به ملت ایران و خنثی سازی جنگ ادراکی بر علیه دیپلماسی فعال اقتصادی ایران بود

و توسعه روابط میان تهران و مسکو بسیار مهم است.

 وی با اشاره به مشکلات ساکنین مسکن مهر و میز خدمت هفته گذشته مسئولین اظهارداشت: مردم این مناطق در بهش های مختلف در بخش های فرهنگی و اجتماعی و کمبود سرانه ورزشی در اذیت هستند درحالیکه همین مردم صبح تا شب سر کارند و با خستگی تمام میایند منزل در یک برج و این همه واحد کوچک! و اگر فضای سبز و تفریح و ورزشی نداشته باشند چقدر برای اینها سخت است؛ آیا نباید مسئولین شبانه روز برای حل این مشکلات مردم تلاش بکنند؟

و همینطور مشکلات بهداشت و درمان مردم و خدمات رفاهی مردم و مشکلات تهیه مایحتاج مردم مانند نبود نانوایی در نزدیکی محل سکونتشان که مجبور میشوند کلی مسیر را طی کنند برای تهیه مقداری نان یا میوه و مایحتاج زندگی.

امام جمعه پردیس خطاب به مدیران شهری گفت:  مسئولین عزیز برای رفع مشکلات مردم  جهاد کنید، جهاد!

حسینی همچنین از  قرار خدمت اینهفته شهرستان پردیس در روز دوشنبه  در منطقه صنعتی خرمدشت  جهت رسیدگی به مطالبات تولید کنندگان و رفع موانع تولید در راستای عمل به شعار سال که مقام معظم رهبری خبر داد.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز