ساماندهی و بهبود اقدامات سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری ملارد

۱۴۰۱/۰۱/۲۰ - ۱۴:۰۶:۲۶
کد خبر: ۱۳۱۶۸۳۱
ساماندهی و بهبود اقدامات سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری ملارد
شهردار ملارد محمد بهمنی خبر داد: سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری با پوشش خدمات در همه نقاط سطح شهر علاوه بر ارتقای زیبایی بصری شهر ملارد با رویکردی جامع به فضاسازی شهری پرداخته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ محمد بهمنی با اشاره به عملکرد اخیر سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری ملارد بیان کرد: سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری با پوشش خدمات در همه نقاط سطح شهر علاوه بر ارتقای زیبایی بصری شهر ملارد با رویکردی جامع به فضاسازی شهری پرداخته است.

 شهردار ملارد گفت: ساماندهی فضاهای شهری نقش موثری در آرامش روانی و کاهش آسیب‌های اجتماعی ایفا می‌نماید چراکه هرگونه بی‌نظمی بصری موجب ایجاد تنش‌های روحی و بصری می گردد و با ساماندهی و بهبود اقدامات زیباسازی در این حوزه می‌توان سیما و منظر شهری را با رویکرد انسان‌محور ارتقا بخشید.

مدیریت شهری ملارد در ادامه افزود: به منظور ساماندهی و بهبود فضاهای شهری عملیات رنگ‌آمیزی، دیوارنویسی و نقاشی‌های دیواری نیز در سطح وسیعی از شهر اجرایی شده است. در همین راستا تلاش شده است فضای شهری مناسب و در خور شان شهروندان ملارد ایجاد شود.

آغاز عملیات سمپاشی و آفت زدایی درختان سطح شهر

شهردار ملارد با اشاره به لزوم سمپاشی درختان در فصل بهار عنوان کرد: با هدف دفع آفات نباتی و مبارزه با بیماری های گیاهی، جلوگیری از تکثیر شته ها و حفاظت از درختان، عملیات سم پاشی درختان سطح شهرملارد در حال اجراست.

 وی ادامه داد و افزود: این اقدام با رعایت کامل اصول فنی و نکات ایمنی و با استفاده از سموم استاندارد توسط اکیپ های مختلف سازمان در تمامی مناطق سطح شهر در حال انجام است.

بهمنی به آفات مهم این فصل از جمله شته ها، پسیل زیتون و برگ خوار‌ها اشاره کرد و گفت: این آفات علاوه بر تغذیه از شیره گیاهی، اختلال در امر فتوسنتز، خسارت به فضای سبز شهری و خشکیدگی درختان، ناقل بیماری‌های ویروسی نیز می باشند.

نقاشی و رنگ‌آمیزی دیوارهای بلوار رسول اکرم (ص) و بلوار راغب و دیوار ضلع شمالی بلوار چیتگر

در راستای اجرای دستورات مهندس بهمنی شهردار ملارد و لزوم  زیباسازی سطح شهر، با پاکسازی تابلوهای اضافی، دیوار نوشته‌های زائد و طراحی مناسب محیطی و بهره گیری از رنگ ها و نقاشی سازگار به منظور زیباسازی بصری و ایجاد نشاط اجتماعی در سطح شهر ملارد ،فعالیتهای زیباسازی در سطح شهر  اجرایی شد.

مهندس بهمنی اظهار داشت: نقاشی دیواری یکی از ارکان زیباسازی شهری است و موجب تزریق روح شادابی، افزایش زیبایی های بصری و تنوع بخشی بصری می شود که در ادامه نقاشی و رنگ‌آمیزی دیوارها، دیوارهای بلوار راغب و دیوار ضلع شمالی بلوار چیتگر انجام شد.

وی تصریح کرد: این طرح علاوه بر ایفای بهبود شرایط روانی شهروندان و آرامش فضای شهری نقش بسزایی درکاهش آلودگی های بصری، تزیین فضاهای شهری و جلب رضایت شهروندان دارد.

نظافت و سرویس پمپ استخر باغ عمارت باهدف راه اندازی سیستم آبیاری سطح فضای سبز ملارد

مدیریت شهری ملارد با تأکید بر ضرورت توسعه شبکه آبیاری در فضاهای سبز شهری و به منظور کاهش مصرف آب، از اجرای نظافت و سرویس پمپ استخر باغ عمارت خبر داد.

مهندس بهمنی اذعان داشت: به همت سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری ملارد، باهدف راه اندازی سیستم آبیاری سطح فضای سبز ، نظافت و سرویس پمپ استخر باغ عمارت اجرایی شد.

وی اضافه کرد: امروزه با تاکید بر اینکه فضای سبز مناسب در شهرها، افزون بر سلامت جسمانی موجب آرامش روان، بازده کاری بیشتر و بهبود کیفیت زندگی شهری میگردد، بنابراین تلاش و توجه بیشتر در این زمینه الزامی است.

شهردارملارد در خاتمه یادآور شد: امید است با اقدامات بهتر و با همراهی و مشارکت شهروندان شاهد توسعه، بهسازی و بهبود فضای سبز شهری و همچنین بهبود و ارتقای سطح کمی و کیفی دیگر خدمات در سطح شهر ملارد باشیم.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز