کارخانه روغن خوراکی سازمان اتکا در جلیل‌آباد احداث می‌شود

۱۴۰۱/۰۲/۲۶ - ۰۷:۳۱:۳۳
کد خبر: ۱۳۲۹۳۵۲
کارخانه روغن خوراکی سازمان اتکا در جلیل‌آباد احداث می‌شود
فرماندار شهرستان پیشوا گفت: پیشوا قطب تولید روغن استان تهران خواهد شد

به گزارش خبرگزاری برنا از استان تهران؛ ابراهیم تاجیک‌نوری فرماندار شهرستان پیشوا در بازدید از جلیل آباد گفت:  با هماهنگی‌ مسئولان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و سازمان اتکا، کارخانه روغن‌نباتی این سازمان در پیشوا احداث و این شهرستان به قطب تولید روغن استان تهران تبدیل می‌شود.

وی افزود:شهرستان پیشوا با دارا بودن اراضی مستعد کشاورزی و صدها واحد دامپروری، قطب تولید محصولات زراعی، باغی و گلخانه‌ای است و نبود صنایع تبدیلی در سال‌های گذشته، به عنوان حلقه مفقوده ارزش افزوده تولید محصولات کشاورزی در این منطقه به حساب می‌آید.

وی بیان داشت :یکی از مهمترین حوزه‌ها و صنایع وابسته به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حوزه‌های کشاورزی، دامپروری، مرغداری، پرورش شترمرغ، باغات و گلخانه‌ها که فعالیت خود را از دیرباز بر اساس پیشرفت‌های علمی و استفاده از توان شرکت‌های دانش‌بنیان انجام می‌دهد، در بخش جلیل‌آباد مستقر است که این مهم ظرفیت ویژه‌ای را به تولید محصولات زراعی و باغی پیشوا بخشیده است.

تاجیک نوری گفت: با هماهنگی‌های به عمل آمده با وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، به زودی عملیات احداث کارخانه تولید روغن نباتی سازمان اتکا در شهرستان پیشوا آغاز می‌شود و با تکمیل دیگر کارخانه در حال ساخت روغن‌ نباتی در شهرک صنعتی، پیشوا به قطب تولید روغن استان تهران تبدیل شود.

فرماندار شهرستان پیشوا گفت:قطعا با استقرار این ۲ کارخانه و نیاز آنان به دانه‌های استراتژیک روغنی، کشاورزی شهرستان پیشوا به سمت کشت محصول کلزا حرکت خواهد کرد.

  وی در پایان بیان داشت:حمل و نقل به عنوان مهمترین عامل توسعه فعالیت واحدهای تولیدی است و از آنجا که از عوامل تاثیرگذار در قیمت تمام شده کالا و خدمات به حساب می‌رود مسئولان شهرستانی و استانی به دنبال راه‌اندازی پایانه صادراتی در شهرستان پیشوا هستند که امید است در سایه توجه دولت سیزدهم به حوزه تولید و اشتغال، این مهم نیز در پیشوا اجرایی گردد.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز