ارتقای طراوت و زیبایی منظر شهری در ملارد با هدف ساماندهی فضاهای سطح شهر

۱۴۰۱/۰۲/۳۱ - ۱۰:۳۱:۵۲
کد خبر: ۱۳۳۱۱۹۴
ارتقای طراوت و زیبایی منظر شهری در ملارد با هدف ساماندهی فضاهای سطح شهر
محمد بهمنی از جلوه گری مبلمان شهری با تولیدات گل و گیاهی سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری ملارد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ محمد بهمنی شهردار ملارد از آغاز کاشت گلهای فصلی در سطح شهر در راستای خودکفایی و افزایش توان تولیدات در سازمان خبر داد. محمد بهمنی اظهار داشت: کاشت، داشت و برداشت گلها و   گیاهان زینتی یکی از راههای ایجاد منابع درآمدزایی پایدار سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری ملارد می باشد که سالهای متمادی علاوه بر درآمدزایی و صرف آنها در  راستای احداث پروژه های عمرانی و ارائه پروژه های خدماتی، باعث استقلال این  سازمان از  وابستگی به تولیدات گیاهی شده است. بهمنی در تشریح این خبر عنوان کرد: چند ماه پیش درست زمانیکه اغلب گلها و گیاهان نیازمند خزانه بندی و  تکثیر به روش های کشت دانه، قلمه، نشاءکاری و  ... بودند، مجموعه سازمان سیما،منظر و فضای سبز شهری شهرداری ملارد، تمهیدات لازم را در  جهت  آماده سازی نهال گیاهان زینتی به کار گرفته، و هم اکنون که روزهای پایانی دومین ماه از فصل بهار  را طی می کنیم زمان بهره  بردای و نتیجه دهی زحمات این سازمان فرا رسیده و بی شک گاه رسیدن به نتایج مطلوب است. وی در ادامه تصریح کرد: اهدافی  که باعث تلاش مجدانه مجموعه سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری ملارد در راستای کاشت و پرورش گل و گیاهان زینتی (مثمر و غیر مثمر) شده عبارتند از:    ایجاد منبع درآمد زایی پایدار- با این روش سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری ملارد هم زمان با  فعالیتهای ذاتی و تعریف شده از  سوی مدیریت شهری اقدام به  تولید و پرورش گل و گیاهان  زینتی می نماید که این امر بجز تامین نیازهای هر ساله زمینه را برای فروش بخش مازاد آن فراهم می سازد تا متناسب با  افزایش تولیدات مذکور افزایش درآمدهای پایدار حاصل شوند. -بجز خودکفایی شهرداری ملارد در بخش تولیدات گیاهی، پرورش این گونه گیاهان باعث  اشتغال زایی مستقیم و غیر مستقیم خواهد شد و با این اقدام تعدادی  از جوانان شهر مشغول بکار خواهند شد. -بسط و گسترش سرانه های فضای سبز شهری ملارد؛ قطع به یقین فعالیت در  حیطه پرورش گل و گیاهان زینتی بسط و گسترش سرانه های مورد نیاز شهر به  لحاظ رسیدن به استانداردهای لازم را در بر   خواهد داشت. شایان ذکر است: موارد فوق چکیده ای از کل اقدامات تولیدی در بخش تولید و تکثیر گل و گیاهان زینتی مورد نیاز شهر است که در  زمان مقتضی از سوی مجموعه سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری ملارد عملیاتی شده و هم اکنون زمان نقل و انتقال آنها به پارکها، بوستانها و سایر اماکن ورزشی و تفریحی سطح شهر فرا رسیده است.  قطع به یقین روزهای آتی سیما و منظر و مبلمان شهری با کاشت گل و گیاهان زینتی که حاصل کار سازمان متولی این امر می باشد بیش از پیش دیدنی و تماشایی خواهد شد.

بمنظور ارتقای طراوت و زیبایی منظر شهری طرح حذف زوائد بصری از فضای عمومی شهر با جدیت در حال اجرا است.

محمد بهمنی شهردار ملارد خبر داد : ساماندهی فضاهای شهری و رفع آلودگی های بصری توسط پرسنل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری ملارد با جدیت در حال انجام می باشد. شهردار ملارد اظهار داشت: در راستای تداوم اجرای طرح رنگ آمیزی دیواری و حذف زوائد بصری از فضاهای عمومی شهر، نقاشی و زیباسازی بلوار رسول اکرم(ص) ابتدای خیابان دانش جنب اداره برق و خیابان مصیب زاده در حال اجرا می باشد. بهمنی افزود: این طرح با جدیت و بصورت مستمر و به ترتیب اولویت در تمامی معابر عمومی سطح شهر اجرا خواهد شد و تا پاکسازی کامل و حذف تمام زوائد بصری از چهره شهر ادامه خواهد داشت.

در راستای زیباسازی بوستان ها رنگ آمیزی نیمکت ها و وسایل بازی پارک ها و میادین سطح شهر به طور مستمر در دست اقدام است.

محمد بهمنی شهردار ملارد اظهار داشت: با هدف شادابی و طراوت بخشیدن به سیما و منظر بصری و دگرگون شدن فضاهای سبز شهری، دستگاه های ورزشی و نیمکت های تعبیه شده در پارک های سطح شهر و میادین به ترتیب و اولویت بندی رنگ آمیزی و نوسازی می شوند. وی افزود: در این راستا نقاشی و رنگ آمیزی وسایل بازی و نیمکت های باغ پارک پرتردد و پرازدحام ملت هم اکنون در حال اجراست. بهمنی تصریح کرد: نصب و تعمیر و نوسازی وسایل بازی برای کودکان و نیز تجهیزات موردنیاز برای ورزش و آمادگی جسمانی بزرگسالان در بوستان‌ها و فضای سبز سطح شهر، اقدامی سازنده از سوی شهرداری در جهت ارتقای سلامت و تندرستی شهروندان و ایجاد فضا‌های سالم و ایمن برای ورزشی و تفریح دسته جمعی و خانوادگی است.

اجرای مرحله ششم از طرح محله محور جمعه های جهادی شهرداری ملارد در سال ۱۴۰۱.

فاز ششم از طرح محله محور جمعه های جهادی شهرداری ملارد با محوریت پاکداشت شهر و افزایش میزان رضایتمندی شهروندان به اجرا درآمد. در راستای تحقق تاکیدات محمد بهمنی شهردار ملارد بر خدمات رسانی هر چه مطلوبتر و بهینه تر به شهروندان فهیم ملاردی، ششمین مرحله از طرح جهادی و محله محور افزایش رضایت مندی شهروندان در سال ۱۴۰۱،  در شهرک چمران و خیابان مطهری چهار راه ملارد اجرایی گردید.  در این مرحله از طرح که با حضور میدانی محمد بهمنی (شهردار ملارد)، محمد محسنی (معاون خدمات شهری)، مهدی عسگریان (سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری) و اکیپهایی از اداره خدمات موتوری و امور شهری و زیباسازی و فضای سبز شهرداری ملارد به اجرا درآمد، علمداران خدمت شهرداری در مسیر خدمات رسانی داوطلبانه و با هدف تنظیف و پاکسازی فضای شهری، گوی سبقت را از یکدیگر می ربودند. خلاصه ای از فعالیت های این گروه‌ جهادی بدین شرح می باشد: نظافت و جارو کشی گروهی تمام معابر طرح جهادی ،جمع آوری نخاله های رها شده در سطح منطقه، تعویض باکس های فرسوده محل های هدف، تسطیح زمین های خالی منطقه، رنگ آمیزی و بهسازی دیوارهای ورودی قشلاق، شستشوی باکس های زباله ، وجین و ایجاد آبخور پای درختان (تشتک) ، هرس درختان فضای سبز منطقه، شستشوی انهار و جوی های منطقه بوسیله ۴ تانکر آب، سمپاشی فضای سبز منطقه. شایان ذکر است : این طرح در هفته های آینده در نقاط مختلف شهر نیز به همت علمداران خدمت شهرداری ملارد عملیاتی خواهد شد.

حضور مهندس بهمنی و اعضای شورای اسلامی شهر در مسجد قمر بنی هاشم (ع)

در طرح هر ماه یک مسجد و یک محله،  محمد بهمنی شهردار ملارد به همراه اعضای شورای اسلامی شهر با نماز گزاران مسجد قمر بنی هاشم در خیابان آزادگان جنوبی،چهارده متری احداثی دیدار و گفتگو نمودند . در این دیدار  شهردار ملارد  با تاکید به  اهمیت وضرورت حضور مدیریت شهری در کنار شهروندان گفت : مجموعه مدیریت شهری فصل نوعی از خدمتگذاری  را آغاز نموده که  به عنوان نمونه میتوان در حوزه خدمات شهری  به جایگزینی ۵۰۰ سطل زباله جدید و تعویض سطل های فرسوده در سطح شهر اشاره کرد  و همچنین  کارگاه تعمیر و باز سازی  سطل های فرسوده نیز راه اندازی گردید.  روزهای جمعه طرح جهادی  نظافت و خدمت رسانی در محلات مختلف را مستمر اجرا مینماییم . بهمنی در  ادامه با اشاره به پروژه های عمرانی سطح شهر  گفت :پروژه های عمرانی نیمه کاره را با همراهی شورای اسلامی شهر مجددا فعال و بسرعت مشغول اجرای ادامه پروژه ها  هستیم که در ۶ ماهه اول سال افتتاح و در اختیار شهروندان قرار میگیرد.  آسفالت و‌لکه گیری و جدول کشی  خیابانها با پیش بینی بودجه لازم  در سال جاری با قوت بیشتری  به کار خود ادامه میدهد .۴۶ پروژه جدید در نظر داریم که با تصویب شورای شهر مقدمات   اجرایی شدن آن را فراهیم نموده ایم  .بودجه ۸۷۵ میلیاردی امسال دو برابر سال گذشته است  و با توجه به منابع مالی محدود با اتکا به منابع داخلی   عمران و آبادانی شهر را ادامه میدهیم .در ادامه نمازگزاران این محل مسایل و مشکلات مورد نظر  خود را با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر ملارد در میان گذاشتند.

مهندس بهمنی و اعضای شورای اسلامی شهر از روند پیشرفت پروژه های شهرداری ملارد بازدید کردند  .

در راستای تسریع در اجرای پروژه های در دست اقدام شهرداری مهندس بهمنی شهردار ملارد و اعضای شورای اسلامی شهر ملارد از پروژه های شهرداری از قبیل فرهنگسرای بزرگ ملارد واقع در بلوار رسول اکرم (ص) جنب پارک مشاهیر  ،ساختمان آتش نشانی واقع در بلوار الغدیر و سالن ورزشی شوریابی بازدید نمودند و پس از توضیحات زرگر معاونت فنی عمرانی شهرداری در روند پیشرفت این پروژه های قرار گرفتند .

 

انتهای پیام

خبرنگار: الهه حمزه ای

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز