دستور دادستان شهرستان به شهردار در خصوص فعالیت ساختمان‌های ناایمن ملارد

۱۴۰۱/۰۳/۰۹ - ۰۹:۰۴:۳۸
کد خبر: ۱۳۳۴۳۵۰
دستور دادستان شهرستان به شهردار در خصوص فعالیت ساختمان‌های ناایمن ملارد
مهدی جهانشیری دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ملارد خطاب به شهردار ملارد، بر لزوم رعایت مقررات ملی ساختمان، ضوابط شهرسازی، ایمنی و اصول فنی و کنترل ساخت و سازها تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ملارد گفت: در رابطه با شناسایی ساختمان های نا ایمن به شهردار ملارد دستور سریع پیگیری دادیم.

جهانشیری در این خصوص افزود: می بایست با استفاده از ظرفیت های قانونی، ضمن برخورد با تخلفات ساختمانی، از بهره برداری ساختمان های ناایمن جلوگیری کنند.

وی تصریح کرد: مولفه هایی همچون استحکام بنا، دسترس پذیری آن در مواقع بحرانی و غیره در این حوزه ملاک و معیار سنجش و ارزیابی قرار می گیرد که با چنین نگاهی، در شهر ملارد بویژه مناطقی همچون سرآسیاب و ملارد قدیم، ساختمان ها، ابنیه و معابر و اماکن بسیاری وجود دارد که مشمول چنین تعریف و مشخصاتی می شوند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ملارد گفت : موضوع ساختمان های ناایمن شهر مدت هاست که با شهرداران ملارد و صفادشت مطرح شده است.

وی افزود: تفکیک های غیر مجاز اراضی و کوچک کردن آن به قطعات۱۰۰ تا ۲۰۰متری و سوءاستفاده از خلأهای نظارتی با هدف کسب سودهای آنچنانی باعث شد تا احداث غیر اصولی، غیر مجاز و غیر استاندارد بناها در هسته مرکزی منطقه سرآسیاب با سرعت و شتاب مضاعفی همراه شود.

جهانشیری تاکید کرد:شهرداری مکلف است در اسرع وقت با شناسایی ساختمان های نا ایمن و مراتب وضعیت آن گزارش کارشناسی شده آن را به دادستانی و سایر مراجع قانونی ارایه نماید .

انتهای پیام/

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز