انتقاد شدید معاون اقتصادی استاندار تهران از عملکرد بانک های مسکن، ملی و ملت

۱۴۰۱/۰۳/۲۲ - ۰۸:۴۸:۵۵
کد خبر: ۱۳۳۸۴۵۶
انتقاد شدید معاون اقتصادی استاندار تهران از عملکرد بانک های مسکن، ملی و ملت
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران بر لزوم تسریع پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ به متقاضیان توسط بانک های مسکن، ملی و ملت تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران؛ حشمت اله عسگری در جلسه بررسی و تصویب طرح های تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ با اشاره به اهمیت جذب این تسهیلات اظهار داشت: هزینه صحیح و کارشناسی تسهیلات یارانه دار فرصتی مغتنم برای اثرگذاری ملموس در اقتصاد استان است و باید به گونه ای جذب شود که باعث رونق تولید و ایجاد اشتغال و از همه مهم تر اثرات مثبت آن در زندگی مردم آشکار گردد. 

وی با اشاره به پرداخت ۷۰۰ میلیارد تومان از تسهیلات تبصره ۱۸ از عملکرد بانک های مسکن، ملی و ملت بشدت انتقاد کرد و افزود: انتظار می رود در روزهای آتی این بانک ها در روند پرداخت تسهیلات به متقاضیان تجدید نظر کرده و تسریع بخشند. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران همچنین از عملکرد بانک های کشاورزی و توسعه تعاون به سبب تسریع در روند پرداخت تقدیر و تشکر کرد. 

عسگری در ادامه گفت: عملکرد استان در پرداخت این تسهیلات در سطح کشور عملکرد مطلوبی است و تاکنون ۵۸۰۰ میلبارد تومان طرح به بانک‌های عامل معرفی شده، اما انتظار این است که با توجه به ظرفیت های استان تهران، روند جذب تسهیلات تسریع شود. 

وی در بخش دیگری از جلسه تاکید کرد: نظارت بر نحوه جذب تسهیلات و‌ زمان بهره برداری این طرح ها بسیار حائز اهمیت است و در این راستا کمیته نظارت متشکل از سازمان مدیریت و برنامه ریزی، اقتصاد و دارایی، بانک عامل و دستگاه اجرایی وظیفه بررسی و نظارت بر اجرای طرح ها را برعهده دارند و باید گزارشی از روند پیشرفت فیزیکی و ریالی طرح ها به صورت مستمر به دبیرخانه ارسال گردد. 

معاون استاندار تهران حساسیت بیشتر فرمانداران را در جذب همه تسهیلات به ویژه تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ را خواستار شد و گفت: با تعیین برش شهرستانی اقدامات انجام شده تعامل و هماهنگی دستگاه های اجرایی و فرمانداری ها بیش از پیش  تقویت تا هر چه سریعتر زمینه جذب تسهیلات مذکور فراهم گردد. 

انتهای پیام/

 

نظر شما