استاندار تهران: موافق بلند مرتبه سازی در شهرهای جدید نیستیم

۱۴۰۱/۰۴/۰۶ - ۰۸:۳۶:۲۲
کد خبر: ۱۳۴۴۰۵۵
استاندار تهران: موافق بلند مرتبه سازی در شهرهای جدید نیستیم
دومین جلسه شورای مسکن پردیس با حضور محسن منصوری استاندار تهران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا استان تهران، عصر روز یکشنبه ۵ تیرماه محسن منصوری استاندار تهران به همراه معاونین، فرماندار پردیس، مدیران شهری و روسای ادارات در دومین جلسه شورای مسکن پردیس حضور یافت.

وی پس از نشست سه ساعته شورای مسکن در جمع خبرنگاران گفت: شهرستان پردیس به لحاظ وجود مسکن مهر و نهضت مسکن جزو شهرستان های پر جمعیت در این حوزه است و ازین رو توسعه و پیشرفت عادلانه بخش مسکن این شهرستان باید دنبال شود و توجه  به ابعاد فرهنگی اجتماعی آن بسیار اهمیت دارد.

0f2e75bb-58a3-4445-8180-cd1db0b4e55f

استاندار تهران خاطر نشان شد: با توجه به مقوله توسعه و ساخت مسکن در شهرهای جدید پردیس و پرند و  پیشرفت همه جانبه آن، برنامه ریزی شورای مسکن بسیار اهمیت دارد.

او تصریح کرد: تاکنون کارهای خوبی در حوزه مسکن شهرهای جدید صورت گرفته اما نواقصی هست که در این جلسات مرتفع خواهد شد و خوشبختانه طی ۶ ماه گذشته این روند سرعت خوبی داشته و بسیاری از پروژه ها که تاکنون شروع هم نشده بود شروع به ساخت و ساز کرده اند.

منصوری در مورد گرفتن امتیاز زمین توسط برخی تعاونی ها از پردیس تاکید کرد: برخی تعاونی ها اراضی از شهر جدید پردیس میگیرند که در جلسه شورای مسکن مطرح و مصوب کردیم تمام هزینه ها و اراضی به پردیس و خود مردم باید داده شود  نه  تعاونی ها و الویت اول در این موضوع تعاونی ها نیستند.

وی همچنین در مورد روند کار بیمارستان الغدیر و قول رئیس جمهور پس از بازدید از این پروژه گفت: روند پیشرفت کار بیمارستان الغدیر هم از سوی معاون اجرایی رئیس جمهور و هم دکتر عین الهی وزیر  و مرتبا هفته ای یکبار از سوی استانداری پیگیری می شود.

منصوری در ادامه با بیان روند کار ساخت مسکن در پرند و پردیس اظهارداشت: از بلند مرتبه سازی سعی می شود دوری کنیم و از ساخت پروژه های بلند سابقه خوبی نداریم و دلیلی ندارد همه جا با این شیوه ساختش انجام شود، بلند مرتبه سازی با فرهنگ ایرانی اسلامی سنخیتی ندارد.

استاندار در مورد اجرای طرح کارت های هوشمند در نانوایی ها اظهارداشت: این طرح از چند روز گذشته در تهران انجام شده و برخی نانوایی ها در این خصوص مقاومت داشتند و تنها دلیل این موضوع بخاطر تخلفات است.

او به جلسات‌ مشترک با اتحادیه اشاره کرد و خاطرنشان شد:  اگر یک نانوایی تمایل به شرکت در طرح جدید را ندارد معنیش تخلف و همکاری با عوامل قاچاق آرد خارج از شبکه است.

منصوری در پایان از تسریع روند این طرح در نانوایی های تهران خبر داد و گفت: اجرای این طرح از سوی   وزارت اقتصاد پیگیری می شود.

خبرنگار نسا نژادزارع

انتهای پیام

نظر شما