نهمین جشنواره بازی فکری استان تهران در آیتم مکعب روبیک برگزارشد

۱۴۰۱/۰۴/۰۹ - ۲۲:۳۲:۳۰
کد خبر: ۱۳۴۵۵۳۳
نهمین جشنواره بازی فکری استان تهران در آیتم مکعب روبیک برگزارشد
نهمین جشنواره بازی های فکری استان تهران در آیتم مکعب روبیک با همکاری سرای محله نفت در پارک ترافیک منطقه ۵ تهران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ نهمین جشنواره بازی های فکری استان تهران با همکاری کمیته بازی های فکری هیات ورزش های همگانی با همکاری شهرداری منطقه پنج ، شهرداری ناحیه سه و سرای محله پونک جنوبی و با حضور  دکتر شجاع پوریان رییس هیات ورزش های همگانی ، آقایان محمد مشهد یاری رییس  تفریحات سازمان فرهنگی و ورزشی، قائم مقامی معاونت اجتماعی و آقای نجفی شهردار ناحیه سه منطقه پنج ، آقای محمد رضا فروحی دبیر فدراسیون ورزش های همگانی در سرای محله نفت پارک ترافیک  منطقه 5 تهران برگزار شد.

مهدی قهاری رییس کمیته بازی های فکری هیات ورزش های همگانی استان تهران گفت : این مسابقات بین 3600 نفر طی سه ماه برگزار شد تعداد 250 نفر منتخبین این جشنواره بودند در رده سنی 6 تا 16 و در گروهای  8 ، 9، 10 ، 11 و 12 سال به بالا شرکت کردند.

وی افزود: در طی این دوسال به دلیل  ویروس کرونا کلاس های در فضای مجازی برگزار شد، کودکان دچار یک سری تنبلی ذهنی و بدنی شده بودند بازی های فکری به این موضوع و به تقویت بحث حرکتی و ذهنی خیلی کمک می کند.

قهاری در خصوص این بازی فکری گفت : مکعب روبیک در آمریکا به عنوان یک واحد درسی تدریس می شود در بحث معماری دانشجویان  معماری از این استفاده می کنند در آلمان هم به عنوان یک واحد درسی تدریس می شود.

وی افزود: در بحث بازی های فکری و مکعب روبیک به دلیل اثرگذاری هایی که در دقت و تمرکز و ارتباط بین دو نیم کره و هماهنگی چشم دست دارد، فعالیت ذهنی آنان را ارتقا میدهد‌ و به عنوان یک تفریح خیلی سالم است و اعتماد به نفس کودکان را بالا می برد.

قهاری در پایان نفرات برتر گروه اول نهمین جشنواره بازی فکری استان تهران در آیتم مکعب روبیک اعلام کرد:

نفرات برتر گروه 1

١. فرسام فرهادی و هلیا بغدادی بطور مشترک

٢. پارمیس محمودی

٣. آریو احمدپور

نفرات برتر گروه ٢

١. فاطمه لاری

٢. آوین عزیزی

٣. آریسا هادیان و پارمیس محمودی به طور مشترک

نفرات برتر گروه ٣

١. ارشا آقابابایی

٢. کسرا لواسانی

٣. مارال خاکسار

نفرات برتر گروه ٤

١. کاوه حدادزادگان

٢. تیام قاسمی

٣. پرنیان آهنگران

نفرات برتر گروه ٥

١. بردیا نوزری

٢. آرادجلوه

٣. ستاره وهابی

نفرات برتر گروه ٦

١. النا یوسف بیگی

٢. امیرحسین مومن پور

٣. پرهام امیری

عکاس: فاطمه داودی

 

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز