استقرار روستاهای قرچک در حریم شهر ساخت‌وساز را با مشکل روبرو کرده است

۱۴۰۱/۰۴/۱۶ - ۱۲:۲۴:۵۸
کد خبر: ۱۳۴۸۳۶۹
استقرار روستاهای قرچک در حریم شهر ساخت‌وساز را با مشکل روبرو کرده است
بخشدار مرکزی قرچک گفت: قرار گرفتن روستاهای این بخش در حریم شهر، ساخت و ساز و به ویژه برخورد با تخلفات این حوزه را با مشکل قانونی مواجه کرده‌است.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ مجید قیصرپناه اظهار داشت: یکی از مشکلات حوزه ساخت و ساز در مناطق روستایی، قرارگرفتن هشت روستای دارای دهیاری قرچک در حریم شهرها است و این امر باعث می‌شود تا دهیاران نتوانند بر صورت قانونی با ساخت و سازهای غیرمجاز برخورد کنند.

وی افزود: درهم تنیدگی بافت روستایی با حریم شهر به این صورت است که حریم شهر با آخرین منزل روستایی شروع و این امر سبب می‌شود تا راهکار قانونی برای برخورد قانونی با تخلفات از سوی دهیاران وجود نداشته باشد و لازم است تا شهرداری نسبت به این امر اقدام کند.

این مسئول خاطرنشان کرد: با وجود منع قانونی، از دهیاران خواسته شده تا بر اساس رسالت و شرح وظیفه قانونی، نسبت به فعال کردن گشت‌های ساختمانی اقدام کرده و با هر گونه ساخت و ساز غیرمجاز پیش از صورت گرفتن برخورد شود تا از تبعات این گونه سازه‌ها در حوزه‌های مختلف پیشگیری شود.

بخشدار مرکزی قرچک ادامه داد: با هماهنگی‌های صورت گرفته، در تمام مناطق روستایی بنرهای اطلاع رسانی ممانعت از اقدام برای ساخت و ساز بدون مجوز نصب می‌شود تا افراد از این کار پرهیز کنند.

وی با تأکید بر این که به ساخت و سازهای غیرمجاز خدمات ارائه نمی‌شود، افزود: از دستگاه خدمات رسان نظیر برق، آب و گاز درخواست شده تا بر اساس قانون، از واگذاری انشعاب به ساخت و سازهای غیرمجاز خودداری کنند و هر گونه درخواست از سوی افراد را ابتدا از دهیاری‌ها استعلام کنند.

قیصرپناه با اشاره به این که ۶۸ درصد از بافت روستایی قرچک فرسوده است، یادآور شد: با پیگیری‌های صورت گرفته امسال ۱۲۰ فقره تسهیلات یک میلیارد ریال با نرخ سود چهار درصد به منظور مقاوم‌سازی منازل روستایی بخش مرکزی قرچک اختصاص یافته که تلاش می‌شود با همکاری دهیاری‌ها و اطلاع رسانی صحیح، این تسهیلات جذب و برای مقاوم سازی منازل روستایی هزینه شود.

 

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز