شمیم محرم در قبله تهران پیچید

۱۴۰۱/۰۴/۱۶ - ۱۲:۳۶:۰۵
کد خبر: ۱۳۴۸۳۷۴
شمیم محرم در قبله تهران پیچید
عاشقان آل الله در قبله تهران بمناسبت ایام مسلمیه تجمعی بزرگ کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران؛ همزمان با ایام شهادت امام محمد باقر(ع) و حضرت مسلم بن عقیل(ع)، عاشقان آل الله علیهم السلام در نخستین شب از شب های مسلمیه به پیشواز سوگواری سرور آزادگان جهان، حضرت اباعبدالله الحسین(ع) رفتند.

مراسم مسلمیه قرار عاشقانه ای با قدمتی بیش از یکصد سال است که هیئت های عزاداری اصیل تهران و شهرری در کربلای ایران و قبله تهران یعنی حرم سیدالکریم(ع)، برپا می کنند.

امسال نیز به رسم یک قرن گذشته بعد دو سال وقفه به دلیل شرایط کرونایی عاشقان خاندان اهل بیت علیهم السلام در ایام شهادت مظلومانه حضرت مسلم بن عقیل(ع) سفیر امام حسین(ع)، دسته دسته وارد حرمی می شوند که به فرموده امام هادی(ع) ثوابی معادل ثواب زیارت سیدالشهداء(ع) در آن نهفته است و با این گردهمایی، تعزیتی را به محضر امام زمان خود حضرت ولی عصر(عج) در بارگاه نورانی سفیر امام هادی (ع) در ایران اسلامی عرض می کنند.

گفتنی است، آئین مذهبی و سنتی مسلمیه که هر ساله به مدت سه شب برگزار می شود بزرگترین و با قدمت ترین مراسم سوگواری در پایتخت کشورمان است که این تجمع بی نظیر در جهان تشیع، نمایانگر شور و عشق جوانان و پیرغلامان اهل بیت علیهم السلام به ساحت مقدس آل الله علیهم السلام است.

انتهای پیام/

 

نظر شما