برگزاری همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی در قدس

۱۴۰۱/۰۵/۱۴ - ۱۴:۳۱:۴۱
کد خبر: ۱۳۶۰۳۸۶
برگزاری همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی در قدس
همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی همزمان با سراسر کشور امروز جمعه 14 مردادماه در شهرستان قدس برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا استان تهران، مراسم شیرخوارگان حسینی امروز جمعه 14 مردادماه همزمان با نخستین روز جمعه ماه محرم در سرتاسر شهرهای استان تهران همچون هرساله برگزار شد و مادران کودکان خود را نذر حضرت علی اصغر(ع) کردند.

گفتنی است در همین خصوص امروز صبح در اولین جمعه ماه محرم،  همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی با حضور پرشور شیرخوارگان حسینی و مادران در مصلی جامع شهر قدس برگزار شد.

در این مراسم معنوی که با مداحی ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) همراه بود، مادران کودکان شیرخواره در حالی که نوزادان خود را بر روی دستانشان گرفته بودند، در غم و اندوه حضرت علی اصغر(ع) اشک ماتم ریختند و به سوگواری و عزاداری پرداختند.

درادامه، حجت الاسلام والمسلمین جوکار امام جمعه محترم شهرستان قدس در این مراسم گفت: حضرت علی اصغر(ع) نماد حقانیت سیدالشهدا در روز عاشوراست که با وجود او هیچ کس در عالم نمی‌تواند بگوید که در عاشورا حق با یزیدیان بود. زیرا می‌گویند پس چرا به بچه شش‌ماهه رحم نکردند.

خاطر نشان میگردد، همایش شیرخوارگان حسینی یکی از مناسک مذهبی بزرگداشت عاشورا است که به یاد مظلومیت حضرت علی اصغر(ع) در ایران و سایر کشورهای مسلمان در اقصی نقاط جهان  همه ساله در نخستین جمعه ماه محرم برگزار می‌ شود.

انتهای پیام/

 

نظر شما